הנחת אבן פינה להפיכת הר ברכה לעיר

שרת המשפטים לשעבר חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) וחבר הכנסת חיים כץ (הליכוד) השתתפו היום (רביעי) בטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה ביישוב הר ברכה בשומרון.

שקד קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל ריבונות בלי הקפאת בנייה ביישובים ובלי הכרה במדינה פלסטינית. ''אנחנו יודעים שהוא יכול", אמרה.

"למרות הניסיונות של כחול לבן ושל הפלסטינים לחבל במהלך אני מאוד מקווה שהמהלך יצלח", הוסיפה שקד. ''היום אנחנו באחד ביולי, זה יזכר כיום פתיחת החופש הגדול ולא כיום החלת הריבונות לצערנו. יש עוד חודש לעשות את המהלך הזה".

חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד) אמר לערוץ 7 ''אנחנו פה בהנחת אבן פינה להפיכת הר ברכה לעיר ואם בישראל עם עשרות אלפי תושבים. אמרה איילת על ריבונות, ירצו או לא ירצו בסוף זה יגיע אנחנו נבנה וניישב את ארץ ישראל על כל חלקיה ובשביל זה באנו לפה היום''.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בטקס כי השכונה החדשה תיקרא על שמו של הרב איתמר בן גל הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בשומרון. ''בהנחת אבן הפינה הזו אמור היה להיות ראש הממשלה נתניהו, הוא היה צריך להניח את אבן הפינה והוא היה אמור היום, באחד ביולי, להכריז מכאן מהר ברכה על הריבונות על כל ההתיישבות, אתרי התנ"ך והמרחבים ביהודה ושומרון.

''בפועל במקום לקבל ריבונות אנחנו מקבלים מריחת זמן. כשמנחם בגין החליט שהוא מחיל ריבונות על הגולן הוא החיל את זה ביום אחד. הוא לא חיכה למפות מוושינגטון".

"אנחנו כאן כדי להגיד אמירה ברורה, אנחנו תושבי השומרון, תושבי יהודה ובנימין, ועמנו עם ישראל, מצביעי הליכוד, והמחנה הלאומי כולו, אנחנו בונים ואנחנו מצפים ממשלת ישראל ללא רק לא להקפיא את היישוב הזה ולהפוך אותו למבודד, אלא לעמוד בהבטחת הבחירות שלוש פעמים בשנה האחרונה בשלוש מערכות בחירות ולהחיל ריבונות מלאה, לא ריבונות ישראבלוף".