שקד: זו לא תכנית טראמפ, זו תכנית נתניהו

ח"כ איילת שקד (ימינה) תוקפת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על אי קיום החלת הריבונות.

בשיחה עם ערוץ 7 אמרה ח"כ שקד, "כנראה שהיום הזה יזכר כפתיחת החופש הגדול ולא כיום היסטורי שבו ממשלת ישראל החילה ריבונות על יהודה ושומרון".

שקד השתתפה היום (רביעי) ביישוב הר ברכה שבשומרון בהנחת אבן פינה לשכונה חדשה. "אני נמצאת בהר ברכה, ישוב חזק שצריך להגיע ל-26,000 תושבים, עיר ואם בישראל, זו המטרה".

"תכנית טראמפ מקפיאה את היישוב הזה ולכן, כמו שאמרתי, התכנית היא לא טובה. אנחנו קיווינו שאפשר יהיה לקבל את הטוב, את החלת הריבונות, מבלי לשלם את הרע. כרגע אנחנו יודעים שהכל מתעכב. כחול לבן, גנץ, אשכנזי והערבים תוקעים מקלות בגלגלי הריבונות ואני מקווה שראש הממשלה יהיה אמיץ ויצליח לעשות את זה בכל זאת".

"התוכנית הזו זו לא תכנית טראמפ, זו תכנית נתניהו", קבעה ח"כ שקד. "נתניהו דחף אותה. שלוש שנים הוא עבד עליה עם הממשל. אני מצפה מנתניהו, כפי שקיווינו לפני שנה כשהוא היה בוושינגטון, שאפשר יהיה להחיל ריבונות כצעד מיידי, בלי להכיר במדינה פלסטינית ובלי להקפיא את הבנייה".

לטענה כי כדאי לקבל ריבונות חלקית עכשיו על אף המחיר הגדול השיבה שקד, "ממשלת ישראל לא הכירה במדינה פלסטינית אף פעם ואין שום צורך שהממשלה הזאת תעשה את זה לראשונה, לכן אני אומרת שאני בעד החלת הריבונות אבל בשום אופן לא להסכים לתקדימים מסוכנים".