ח"כ שרן השכל
ח"כ שרן השכלצילום: חזקי ברוך

השדולה לקידום היחסים עם הקהילות הנוצריות ברחבי העולם הוקמה מחדש רשמית ותחל את פעילותה בכנסת יחד עם חברי שדולה חדשים וותיקים.

בראשות השדולה עומדת סגנית יו״ר הכנסת, ח"כ שרן השכל (הליכוד) ואליה יצטרפו נציגים משבע מפלגות פוליטיות ובהן כחול לבן, יש עתיד-תלם, ש"ס, ימינה, ישראל ביתנו ודרך ארץ.

בין חברי השדולה ניתן בין השאר למצוא את חברי כנסת גדעון סער, משה יעלון ובצלאל סמוטריץ'.

השקה רשמית של השדולה תתקיים בכנסת בנוכחות מנהיגים נוצריים מקומיים ברגע שהנחיות משרד הבריאות לגבי נגיף הקורונה יאפשרו זאת.

השדולה הוקמה בשנת 2004 על ידי חבר הכנסת לשעבר, ד"ר יורי שטרן ז"ל. יושבי ראש נוספים שכיהנו בעבר בנוסף לשטרן כוללים את חברי הכנסת בני אלון ודוד רותם ז"ל, גילה גמליאל ורוברט אילטוב.

השדולה לקידום היחסים עם הקהילות הנוצריות פועלת ליצירת קווי תקשורת ישירים בין חברי כנסת לבין מנהיגים נוצרים ונציגים פוליטיים ברחבי העולם.

שדולה זו בישראל פועלת בשיתוף עם ארבעים ושתיים שדולות אחיות בממשלות ברחבי העולם המונות מעל לאלף חברי פרלמנט באמצעות מאמצי התיאום של קרן בעלות הברית של ישראל.

שדולות אחיות אלה כוללות את שדולת בעלי הברית של ישראל בקונגרס, השדולה הפרו-ישראלית והדו-מפלגתית היחידה בקונגרס האמריקאי, וכן את שדולת בעלי הברית של ישראל במדינות האיחוד האירופי, השדולה הפרו-ישראלית הגדולה ביותר באיחוד.

"אני מודה ליו״ר הכנסת, יריב לוין שאישר את הקמת השדולה לקידום היחסים עם הקהילות הנוצריות ברחבי העולם בראשותי", אמרה ח״כ שרן השכל.

היא הוסיפה, "עבודתי עם השדולה לקידום היחסים עם הקהילות הנוצריות בעבר חשפה אותי לתמיכה הנרחבת בישראל הבולטת במיוחד באנשי אמונה. אני מצפה להמשך העבודה לחיזוק מאמצינו לבנית גשרים עם הקהילה הציונית הנוצרית.״

השנה השיקה קרן בעלות הברית של ישראל שלוש שדולות חדשות באפריקה - בניגריה, ברפובליקה של קונגו וברפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

"דיפלומטיה מבוססת אמונה הוכחה כגורם החשוב ביותר בתמיכה הבינלאומית בישראל. אנו בטוחים שתחת הנהגתה המיומנת של ח״כ שרן השכל רשת הקשרים עם מנהיגים ופרלמנטרים נוצרים ברחבי העולם תמשיך לצמוח ולפרוח", אמר מנהל השדולה לקידום היחסים עם הקהילות הנוצריות, ג'וש ריינשטיין. "אנו נרגשים במיוחד מקבוצת חברי הכנסת הבולטים והמוכשרים החברים בשדולה בכנסת ה-23, שדולה שתמשיך להיות הגדולה והמשפיעה ביותר בכנסת".