בני קצובר: תכנית טראמפ - סוכריה עטופה ברעל

איש ההתיישבות, בני קצובר, מסביר בראיון לערוץ 7 היכן עומדת בשלב זה תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ומדגיש כי לקבלתה על ידי ישראל יהיו השלכות בלתי הפיכות.

"אנחנו מקבלים מסרים קצת מעודדים שהוא חוזר בו מהרצון לקבל החלטות סופיות כי כל קבלת התוכנית האמריקאית היא הדבר הכי גרוע שאנחנו יכולים לאחל לעצמנו, זו סוכריה עטופה ברעל ואנחנו שומעים שראש הממשלה נרתע מכמה דברים, הן מההתחייבות למדינה פלסטינית, הן מהמהלך של ההקפאה ושל העברת יישובים למצב של מובלעות, אבל יחד עם זה אני לא שקט כי יש לחצים אחרים ואנחנו מודאגים ואנחנו מנסים להתוות דרך אחרת לראש הממשלה לחזור להקים יישובים וזה יסדיר את כל הדברים", אומר קצובר.

קצובר מסביר מדוע אסור לנהוג ב'שיטת הסלמי' ולקבל בכל פעם עוד הישג, "אי אפשר להעלות על הדעת שהעם היהודי יתחייב שהוא מוכן למכור את שטחי מולדתו, מתנתו של בורא עולם, ושהעם היהודי מסכים, אפילו בתיאוריה לא מעשית להקים פה מדינה פלסטינית. הרי אחת מהשתיים, אם זה יתבצע זה חמור מאוד - נקבל את עזה בכל מטר, אם זה לא יתבצע יבוא נשיא אחר, ביידן או מישהו אחר, ויראה שהמצב תקוע וינסה תוכנית אחרת שתתחיל מהוויתורים האחרונים של ישראל, בסרט הזה כבר היינו כמה פעמים".

"לכל וויתור ערכי יש אחר כך מחיר פרגמטי, ויכול להיות יותר גרוע, אי אפשר תמיד לסמוך על הסרבנות הפלסטינית, באוסלו לדוגמא הם לא סרבו. אם דחלאן יירש את אבו מאזן, יכול להיות שתמורת כסף הוא יסכים לאיזו תקופה ישחק את המשחק ולא יקבל את התוכנית אבל יישב איתנו למו"מ ואז 'אכלנו אותה עמוק' בגלל שאז נצטרך גם להקפיא, גם לתת להשתלט על כל שטחי C שלא בתוכנית הזאת והנזקים יהיו בלתי הפיכים".

לדבריו, "ראש הממשלה מבין את הדברים אבל השאלה מה יותר דוחף אותו, אני מאז נאום בר אילן לא שקט עם ראש הממשלה, ומאז שהוא הקפיא את ההתיישבות ולא מקים יישובים חדשים בארץ ישראל".

קצובר מסביר כי בשום שלב לא האמין כי מארה"ב או מאומות העולם תבוא הצעה שתהא טובה לישראל, "אי אפשר לסמוך על עמי העולם, יתרה מזאת, אם הם יתנו לנו מתנות למתנות האלה יהיה מחיר וטראמפ עצמו אח"כ השתמש באותו ביטוי ואמר שישראל תצטרך לשלם על העברת השגרירות לירושלים, ועכשיו בא לידי ביטוי המחיר שאנחנו מתבקשים לשלם".

קצובר גם תוקף בחריפות את הדרישה במסגרת תוכנית המאה למסור שטחים מ'הקו הירוק' לריבונות לידי הפלסטינים, "הריבונות הישראלית הפכה לקרקס. תאר לך שהמדינה הכי ידידה שלנו לוקחת את אזור הריבונות הבלתי המעורער שלנו והמוסכם, תחומי הקו הירוק, וקורעת אותו לגזרים לוקחת משם את יתרת ה-30 אחוז מה שהורידה ביו"ש מהפלסטינים, ונותנת את זה בגלבוע, מול עזה ובמדבר יהודה. לאיזה עוד עם היו מעזים לקחת את המפה הריבונית שלו וכך לעשות מזה מסחר? אין דבר כזה".