גלובס
גלובסצילום: TOMER NEUBERG / FLASH 90

לאחר שהשקיעה למעלה ממאה מיליון שקל בעיתון 'גלובס' כדי לשמר את מורשת משפחתה, מספרת מו"ל העיתון אלונה בר און על הערכים אותם היא מבקשת להנחיל בעיתון.

"בדקנו ומצאנו שלפחות 30% מהמאמרים שלנו היו בעלי מובהקות פוליטית ו־90% מהם היו מוטים לצד השמאלי של המפה", הודתה בר און בראיון שיפורסם מחר (שישי) במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום".

"נכון, זה היה עיתון שעבדו בו רק לבנים, חילונים. לא הייתה בו נוכחות לדתיים, לימנים, או לנשים", ציינה והוסיפה, "עיתון לא מייצג עמדת מו"ל, תפקידו לתאר את המציאות".

בר און סיפרה כי היא גאה על הצטרפותם של חובשי כיפות לעיתון. "קריצה לדתיים? מה רע בזה? אנחנו רוצים את כולם. לא נוכל להתקדם כחברה בלי החרדים, הערבים וכל עם ישראל".

עוד אמרה: "אני מודה שבכלל לא הייתי מודעת לחוסר הגיוון אצלנו. אנחנו לא יכולים בכלל לשמוע דעות אחרות ולהבין אותן, אם לא באנו מהרקע הזה. אני מפלגת העבודה מכף רגל ועד ראש. הייתי ונשארתי תל אביבית, חילונית, אבל יש 2 מיליון אנשים בארץ שחושבים אחרת ממני. עיתון לא צריך לייצג את עמדת המו"ל, אלא לפרוס את מפת המציאות של החברה".