מיכאל האוזר-טוב
מיכאל האוזר-טובצילום: אלבום פרטי

הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, מיכאל האוזר-טוב, גילה יום בהיר אחד שאביו, צבי האוזר, החליט להתמודד על מקום בכנסת.

בבת אחת מיכאל מצא את עצמו בסיטואציה בלתי אפשרית, כשחלום חייו מתנגש עם הקריירה הפוליטית של אביו. נטען נגדו שהוא כתב מטעם, שהוא מצוי בניגוד עניינים ועליו לפרוש מהתפקיד. הפרשן יעקב ברדוגו העלה אותו לשידור והביך אותו כשדרש ממנו לדווח על מעשי אביו.

במערכת הבחירות מיכאל נאלץ לצאת לחל"ת וכשצריך לדווח בגלי צה"ל על אביו, כתבים אחרים מחליפים אותו.

בראיון לרחלי מלק בודה בעיתון "מקור ראשון" מספר האוזר טוב: "שנינו עושים מאמצים אדירים להפריד, תוך כדי תשלומים כבדים. אבא שלי הוא הח"כ היחיד שלא עולה לשידור בגל"צ. זה מחיר עצום. מגיע לי שישפטו אותי על דרכי. מגיע לי שישפטו אותי במבחן התוצאה - האם אני אמין, האם אני מביא סקופים, האם אני עושה את העבודה שלי".

על הכניסה של אביו לממשלת האחדות אמר האוזר טוב: "אני חושב שהוא עשה שגיאה חמורה במהלך הזה. הוא היה צריך לקבל את ההחלטה הקשה, וזה אומר לשים את המפתחות וללכת".

"במשך הרבה שנים השמאל ניכס לעצמו את ערכי הנאורות, ואני לא חושב שהימין צריך לתת לזה לקרות", אמר מיכאל בראיון. ''אגב, כתנועת נגד משמעותית לא פחות הימין ניכס לעצמו את ערכי הציונות. נוצרה משוואה בעייתית מאוד של נאורות תמורת ציונות. יש שמאלנים שאוהבים את הארץ לא פחות מימנים. הציונות היא לא האמא והאבא של אנשי הכיפות הסרוגות".