האלוף תורג'מן ותא''ל בריקמן בטקס הקמת היחידה
האלוף תורג'מן ותא''ל בריקמן בטקס הקמת היחידהצילום: דובר צה"ל

יחידת מרכז ההספקה האחוד שהוקמה השבוע בצה"ל, מאגדת לתוכה את מרכזי ההספקה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, העוסקים בתחום הדלק, ציוד הלחימה והחלפים, המזון, הציוד האישי והיחידתי והציוד הרפואי, אשר ליוו את צה״ל מיום הקמתו.

הקמת המרה"ס מייצרת הזדמנויות רבות וביניהן שיפור הקשר עם הדרג הנפרש, טיוב תהליכי הרכש וההצטיידות, מיצוי משאבים יכולות וידע, הסתכלות שלמה על שרשרת ההספקה, הרחבת הרב-זרועיות ומתוך כל אלו - שיפור המענה בראי הקצה המבצעי.

היחידה הוקמה כחלק מיישום החלטת הממשלה לפינוי מחנות צה״ל מאזורי ביקוש ולהמשך מעבר צה״ל לנגב. הקמתה מסמלת שינוי תפיסתי וארגוני נרחב בצה״ל. בתהליך מדורג, שיימשך מספר שנים, תשתנה פריסת הבסיסים הקיימת מ-14 בסיסים לשלושה מרכזים לוגיסטיים מרחביים.

היחידה תהווה כתובת אחת עבור הדרג הנפרש, עם מוקד אחוד ותפיסת אחסנה, אספקה והפצה חדשנית, בדומה למשק האזרחי. היחידה תופעל על פי מצפן של חדשנות, גמישות ושיתופיות, מקצועיות ומצוינות, שיאפשרו לממש את חזון הרשת הלוגיסטית של אט״ל ויביאו את היכולות המטכ"ליות לקצה המבצעי. באופן זה יתאפשר מענה איכותי ורציף לכל חיל ולכל יחידה בצה"ל, בשגרה, בחירום ובמלחמה.

הקמת יחידת המרה"ס התאפשרה בזכות שיתוף פעולה הדוק עם מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, ובהמשך לתהליכי למידה ארוכי טווח של פרוייקטי PFI בצבא ובאזרחות. היחידה תהווה את מרכז ההספקה הגדול והמתקדם במדינה, המושתת על טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות, על יעילות והתאמת משאבים ויכולות, תוך שימת דגש על התייעלות אנרגטית ושמירה על הסביבה.

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג'מן, אמר ״אנו שותפים היום לרגע היסטורי, רגע החותם תהליך ארוך ומשותף לכלל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה - הקמת מרכז ההספקה האחוד של צה״ל. בליבת השינוי- המעבר לתפיסת הפעלה אחודה הנשענת על יסודות איתנים של מרכזי אט״ל - מרכז ציוד, מרכז דלק, מערך המזון, מרכז החלפים ובעתיד גם מרכז תחמושת. תפיסת ההפעלה האחודה מביאה בשורה לצה״ל - שיפור האפקטיביות המבצעית וקפיצת מדרגה משמעותית בזמינות ובאיכות המענה הלוגיסטי ליחידות הקצה.

''קצינים, נגדים, אזרחים עובדי צה״ל, משרתי המילואים והחיילים במרה״ס, השבוע לא סגרנו את המרכזים, אלא שינינו כתובת, לבית חדש, רלוונטי ואפקטיבי הרבה יותר. עם הקמת המרה״ס אתם לוקחים חלק בשינוי היסטורי לאט״ל ולצה״ל כולו, על כל אחד ואחת מכם האחריות לגלות אחריות מרחיבה, נכונות לשינוי, ליזום ולהשפיע על עיצוב המרה״ס. מפקדת המרה״ס, אני סמוך ובטוח כי באישיותך וניסיונך תפרצי דרכים חדשות, תשלימי את תהליך מעבר המרכזים ומיזוגם לכדי גוף אחד חזק ומוביל, ותביאי להישגים משמעותיים את שרשרת ההספקה והמענה האיכותי לצה״ל כולו, לפרט וליחידות הקצה. מפקדים- לכו בביטחון לעבר החלומות שלכם, חוו את התהליך שאתם מדמיינים. אנחנו יוצאים לדרך בעוצמה לעתיד טוב יותר״, הוסיף ראש אט''ל.

מפקדת מרכז ההספקה האחוד, תת-אלוף מירב בריקמן, אמרה כי ״היום, השלם הופך להיות גדול מסכום חלקיו, כל העוצמה והיכולות מתאחדים. זוהי לא סגירה ולא פרידה, זוהי התחדשות. המורשת והעבר מהווים עבורנו דלת מקשרת שממנה יוצאים ביחד לעבר העתיד.

"המהר״ס הוא תוצר של עבודה וחשיבה רבת שנים, תוצר של תכנון קפדני בו היו שותפים אנשים רבים בצה״ל ומחוצה לו. אנו נמצאים בסיומה של תקופה אינטנסיבית, תקופה של שינוי ארגוני עצום ומורכב, של למידה ועיצוב, תקופה של תכנון. תהליך זה, אשר הובל על ידי צוות המפקדים, לא יכול היה להיות איכותי יותר. היום אנו כותבים את המילים הראשונות בספר המרה״ס, בתבונה ורגישות, במחויבות ונחישות נצעד קדימה, נשמר את הייחודיות, נצמצם את השונות, נעצים את המשותף ונייצר שלם חדש. מאמינה בכם ומעריכה אתכם על היכולת להתמודד עם הקושי שמלווה את תהליך השינוי ובעיקר על היכולת להתעלות ולראות קדימה ורחוק״, הוסיפה בריקמן.