ח"כ מתן כהנא
ח"כ מתן כהנאצילום: חזקי ברוך

ח"כ מתן כהנא (ימינה) הגיב בסוף השבוע לפרסום אודות הקמת שדולה לשיפור שירותי הדת ואמר כי "חייבים לחזק את קרנה של הרבנות הראשית".

את הדברים כתב בטוויטר בתגובה לברכת הדרך שקיבל מארגון 'עתים'. "כל יוזמה שמטרתה שיפור הממסד הדתי היא מבורכת. אנו מברכים על הקמת השדולה ונשמח לסייע לעבודתה ולתרום מניסיוננו בתחום", כך ארגון 'עתים'.

בהמשך פירט ח"כ כהנא במקצת על השקפתו בעניין תפקידה של הרבנות הראשית לישראל בנושא מתן כשרות בישראל.

"אני חושב שבענייני כשרות למשל, עדיף שהרבנות תהיה רגולטור ומפקח, וכל גוף שיוכל לעמוד בסטנדרטים יוכל להתחרות על נתינת כשרות", הוא כתב. על עצם קיומו של מוסר הרבנות הראשית הוא כתב: "בעיני זה חלק מזה שאנחנו מדינה יהודית".

כפי שפורסם, בשבוע שעבר אישר יושב ראש הכנסת את בקשת ח"כ מתן כהנא להקים שדולה שתפעל לשיפור שירותי הדת בישראל.

ח"כ מתן כהנא הסביר את מטרת השדולה החדשה. "במטרה להביא שינוי אמיתי החלטתי להקים את השדולה שתפעל לשיפור מערכות מתן שירותי הדת לאזרח, ולחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל כגורם מוביל בתחומי ההלכה, ותשאף לייצר פתרונות שיזכו להסכמה רחבה של המפלגות השונות והארגונים האזרחיים הפועלים לשיפור שירותי הדת".

"הנושאים שהשדולה תקדם כוללים בין היתר את הסדרת מערכת הכשרות בישראל, שיפור מנגנון מתן כשרות על מוצרים ביבוא ישיר ומקביל, מינוי רבנים מקומיים והרכבים למועצות הדתיות, וגיבוש מנגנון למתן שירותי דת ברשויות בהן לא פועלת מועצה דתית. השדולה תקדם חקיקה שתיצור וודאות ותצמצם את המעורבות הפוליטית בשירותי הדת בישראל".

"כל פעולות השדולה יעשו תוך שמירה על ההלכה האורתודוכסית ועל מעמדם של הרבנים הראשיים והמקומיים, ושמירה על מנגנוני מתן שירותי הדת לאזרח, ומתוך הבנת ההיבטים הכלכליים של שירותי הדת ושימת דגש על הפחתת הנטל מבעלי העסקים, שיפור מעמדם של משגיחי הכשרות ועובדי המועצות הדתיות, והפחתת הרגולציה בתחום שירותי הדת", הוסיף.

לדבריו, "שיפור שירותי הדת הם צורך ניכר של החברה הישראלית. בכוונתי לפנות בימים הקרובים לחברי וחברות כנסת ממגוון סיעות הבית ולהציע להם להצטרף לשדולה. לאזרחי ישראל מגיעה נציגות בכנסת שתטפל באופן הרציני ביותר בבעיות הקיימות כיום בשירותי הדת בישראל".