ד"ר חנה קטן
ד"ר חנה קטןצילום: ללא קרדיט

בטח גם אצלכם זה כך. כשהבנות שלנו יוצאות לתור אחר אבדתן, הן מבקשות שהוא יהיה כמה שיותר דומה לאבא. זה המודל.

צר לי לאכזב אותן, משתי סיבות: האחת – המקור כבר תפוס, ובכל מקרה החיקוי לא יגיע לעולם לערך המקור.

אך השנייה והמשמעותית יותר היא שאבא היום, בגילו המופלג, איננו אותו האיש שהכרתי בצעירותי, ושהסכמתי בשמחה להיכנס אתו מתחת לחופה. הוא דגם משודרג בכמה רמות. החיים מקפלים בתוכם מתנות טובות. אך את זה אני יודעת היום.

בחלוף השנים, אנחנו נוטים להתבונן אחורה בראייה נוסטלגית ובגעגוע. אדם צעיר- צופה אל העתיד. ואילו האדם המבוגר, אל העבר. גם השנים חולפות הרבה יותר מהר, ככל שגילנו מתקדם, כי החלק היחסי של שנה אחת במפת חיינו יורד. ואילו אצל אדם צעיר, שנה היא קפיצת דרך תהומית.

ותמיד נשאלת השאלה - אם הייתי יכולה לפסוע אחורה במכונת הזמן, האם הייתי מתנהלת אחרת? אני בספק. למה קשה לנו כל כך להשתנות? פרוצ'סקה ודקלמנטה, פסיכולוגים אמריקאים, בדקו מה מניע אדם לבצע שינויים באורח חייו. הם תיארו את מודל השלבים הבא כבסיס לטיפול מוטיבציוני:

ראשית, האדם מצוי בשלב ההרהורים. הוא ער למורכבות חייו, אך הוא מתייחס אליה באמביוולנטיות. בשלב הבא, הוא מחליט לעשות את השינוי, ונוקט בפעולה למימושו. הקשה ביותר הוא שלב שימור השינוי שהושג בשלב הקודם. השינוי מתחיל מבפנים. אכן, זה לא רק קלישאה, כי אם אמת גדולה. בכל תחום בחיינו - בין אם מדובר בדיאטה, או בנושא בריאותי אחר, או בקבלה רוחנית כל שהיא. הכול מתחיל בראש.

מזמינה גם אותך להצטרף לפרויקט 252, ולהתחיל להמריא.

כל הכלות שאני רואה, במיוחד אלה שמתארסות בגילאי השלושים פלוס, ללא יוצאת מהכלל, מספרות שהיה כדאי לחכות. כעת הן מתפייסות עם שנות ההמתנה שכל כך הכאיבו להן. בתהליך ההמתקה, הן מבינות היטב שהבחירות שלהן היום הן שונות מהבחירות שלפני שנה. הכול כל כך מדויק.

אני מסכימה אתך, כלה יקרה. לא היית בוחרת אחרת. הרי אנחנו מאמינים, בני מאמינים, ש"מה' אשה לאיש". אבל יתכן והמסלול היה יכול להיות חלק יותר, עם פחות מעידות ופחות מהמורות. על מנת להפיק את המקסימום מהמסלול, יש אנשים טובים ממש באמצע הדרך, שממתינים שם- לתת עצה, לדייק יעדים, ולפעמים גם לשנות את המסלול.

וגם לאחר שמצאת את בחיר לבך, ואתם יוצאים לדרככם המשותפת והמבורכת, תדעי שהבחירות של היום תהיינה שונות מהבחירות של מחר. ושהעתיד לפנייך, ממתין לגלות לך מרחבים אינסופיים של צמיחה זוגית ביחד, של ניסוי ותהייה ולימוד מתמיד. החיים ביחד משפיעים מאוד על שני בני הזוג, כך שהמיקס הסופי שונה בתכלית ממה שהיה פעם...וזה נפלא. ומרגש. ומסקרן.

כל כך שמחתי לשמוע על הפרויקט החדש '252'. צוריאל גביזון וגבי דניאל, שעברו דרך ארוכה עד שהצליחו להתחתן, לקחו על עצמם להרים את המיזם החברתי הזה, שנותן כלים פרקטיים ועקרונות להגיע לחתונה בקלות ובמהירות, ובמחיר השווה לכל נפש רווק ורווקה. חיזוק הרצון להתחתן, שיווק עצמי, הפיכת הדייטים לקשר משמעותי, ואיך מקבלים את 'ההחלטה'. לא דילגו שם על שום נושא, ומשמח לדעת שכבר מאות הצטרפו לפרויקט המבורך הזה.

מזמינה גם אותך להצטרף לפרויקט 252, ולהתחיל להמריא.