רחלי פרנקל באירוע 6 שנים להקמת עוז וגאו"ן
רחלי פרנקל באירוע 6 שנים להקמת עוז וגאו"ןצילום: גרשון אלינסון

רחלי פרנקל השתתפה ביום שישי באירוע לציון שש שנים לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, איל יפרח, גיל-עד שער ובנה נפתלי פרנקל הי"ד, ולהקמת שמורת 'עוז וגאו"ן' לזכרם.

"כשישבנו ב-18 ימי החרדה, המתח, החיפושים והניסיון להישאר ממוקדים והחיבוק העצום והאהבה והתפילות והאנרגיה שהחזיקו אותנו, נכנס אלינו לבית באחד הימים ראש עיריית נצרת עילית ואמר 'אין לכם מושג מה קורה בארץ. אם החמאס היה יודע שזה מה שקורה הם בחיים לא היו עושים את זה'. אלה היו מילים פשוטות שביטאו את התחושות", תיארה פרנקל.

"מישהו בא לקלל ואכן מקלקל כי אבדנו בנים שלא יסולאו בפז, אבל הוא לא מקלל כי העם הזה מחובר למקור הברכה והוא כולו שופע ברכה וחיים. כל קללה שהתכוונו לה צמחה ומילאה את הברכה בשפע ברכה, ואחד המוקדים של הברכה הזו הוא 'עוז וגאו"ן', מקום שממשיך להחיות ולהשפיע והאדוות מגיעות רחוק מאוד", הוסיפה.

"בתוך מצב בעייתי, שבו ניתן להעביר כל כך הרבה ביקורת, למצוא את הטוב, להתחבר אליו לאהוב אותו להגדיל אותו ושם לצמוח ולהסתכל על המציאות", אמרה פרנקל. "אנחנו עוד לא שם. אנחנו עוד רחוקים וכל רגע שאנחנו יושבים כאן בשלווה ובהשקט אנחנו חייבים לחיילים שמלווים את המקום הזה, את האזור הזה ואת הארץ הזו במסירות נפש. אבל המקום הזה הוא לא מבצר, הוא אפילו לא ישוב. הוא שמורת טבע, מקום שאנשים עושים בו לינות שטח, עשים בו פיקניקים, מקום שבו רואים את הנורמליות של החיים בארץ ישראל. מקום שמח חי ונורמאלי הוא מקום שיודע לישון בשטח. זה החיבור לאדמה הזו, להיות אמתיים כאן. להיות בבית. 'עוז וגאו"ן' היא בשורה לגוש, לעם ישראל ולעולם כולו".

האירוע כולו נפתח בדבריהן של יהודית קצובר ונדיה מטר, שסיפרו על הלילה בו הוחלט לעלות לשמורה שהייתה באותה העת מוזנחת ושימשה כמקור פשע לגורמים עברייניים מכפרי הסביבה הערבים.

"השתוממנו כל יום מחדש מגודל העם שלנו. הגיעו לכאן אנשים מכל קצוות הארץ, להזדהות, לפרוק כאב ובעיקר האנשים הנפלאים של גוש עציון, שממשיכים ללוות אותנו גם אחרי שש שנים", אמרה קצובר.

"את התוצאות של כל הטוב שהרעיפו על השמורה אתם רואים לפניכם, שמורה שוקקת חיים עם אירועים, בתי מדרש, סמינריונים, סדנת ציור עם אביטל שרנסקי, ותינוק שנולד השבוע בשמורה. שש שנים של חיים שוקקים, ציוניים, ערכיים, כרוח גוש עציון", הוסיפה.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, שיגר לאירוע דברי ברכה: "הדרך להעמיק את הקשר שלנו לארץ היא ביצירת חיים ובלימוד זכויותינו על הארץ, ההתיישבות מתחילה מעבודה מתמדת על החיבור לשורשים. שמורת בעוז וגאון היא אחת הדוגמאות המיוחדות לשילוב בין הערכים הללו בימים אלו".

"אנו מציינים 6 שנים למפעל ההתיישבותי שנקרא 'עוז וגאו"ן', נקודה שקמה בעקבות מפלה גדולה של רצח ילדנו אך בזכות עבודה עיקשת הפכה לנקודת אור בלב גוש עציון. המדרשה, השיעורים, הלימודים והפעילויות המרובות כאן, הם יצירת חיים חדשים בגוש עציון", אמר. "בעזרת ה' בקרוב נראה כאן את הבנייה של מרכז חינוכי ותיירותי מתקדם המחובר לערכים ולשורשים".

האירוע הסתיים במופע של אמן החושים הרב ויקטור עטיה והפעלה מוזיקלית לילדים בניצוחה של אמונה שטיין.