יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: אלוני מור

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שהיה שר אוצר בזמן כניסת ישראל לארגון OECD, שוחח היום (ראשון) עם הפרשן המדיני של מעריב בן כספית במסגרת ועידת מעריב לציון עשור להצטרפותה של ישראל ל-OECD.

"זו כניסה חשובה לארגון, היא משיתה עלינו סטנדרטים שאנחנו לא תמיד עומדים בהם" אמר לפיד על האירוע שבעקבותיו כונסה הועידה.

בנוגע להחלת הריבונות אמר לפיד, "מדובר בניסיון של נתניהו להסית את השיח הציבורי מגודל הממשלה והכשלון בטיפול בקורונה. אני בעד החלת ריבונות, אבל סיפוח חד צדדי יגרום לנו נזק מול כמה גורמים: המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, הם יכולים להיות במצב של שליטה כמעט מלאה בנובמבר הקרוב, זה גורם לנו נזק באיחוד האירופי, ניהלתי מספר פגישות עם שגריר האיחוד האירופי, וכן זה עלול לגרום לנזק עם היחסים עם ירדן".

לפיד תקף את השר הנגבי בעקבות התבטאותו, "הוא נוסף לעדר המצקצקים. הניתוק הטוטאלי של הממשלה הזאת ממה שקורה באמת בשטח לאזרחי ישראל שאין להם מה לאכול. אם בממשלה היו חושבים שיש בעיה אמיתית האם צחי הנגבי היה שר ללא תיק בממשלה עם 36 שרים? עם קבינט קורונה של 14 שרים? עם 16 סגני שרים? אם זה יימשך ככה תהיה אלימות ברחובות. אני כל הזמן נמצא בשטח, אנשים מתוסכלים. אני מאד מקווה שלא יישפך דם ברחובות אבל אנחנו צריכים לקחת בחשבון שתהיה אלימות ברחובות".

"נתניהו אף פעם לא ידע לעבוד בצוות וזה לא משתפר אצלו, ומה שחשוב זו עבודת צוות נכונה. יש בריאותי, ניהולי, כלכלי. בבריאותי צריך לגייס מובטלים למערך החקירות האפידמיולוגיות. אבל העסק לא מנוהל. היה צריך מיד להקים מנהלת שתתכלל הכל אבל זה לא קרה. המנגנון שהיה צריך להשתמש בו מול כל העסקים שאין להם מה לאכול, לא עבד. היה צריך דמי אבטלה לעצמאים בחקיקת בזק. העליתי את זה לכנסת והם הפילו את זה בטענה שההצעה לא מוכנה. ההצעה מוכנה מ 2015! אבל חלילה שיתנו הישג לאופוזיציה. יש פה סדרה של דברים שלא נעשים, כי אף אחד לא באמת מנהל את המשבר הזה. נתניהו לא התעניין בכחול לבן מלכתחילה אז אין לו אפילו מה לזרוק", הוסיף.

על שותפו לשעבר בהנהגת כחול לבן אמר לפיד, "יש בעיה עם בני גנץ ואנשיו שלקחו מיליוני קולות של ישראלים ורימו אותם. הם רימו על פונדקאות, על ועדת החקירה הממלכתית לענייני צוללות, על דמי אבטלה לעצמאים וזה לא יישכח. מה מנעתם מנתניהו?. הם לא מצליחים למנוע שום דבר. הם יושבים ומצייצים על זה שאני מצייץ אבל הם יושבים בממשלה שהיא בשליטה מוחלטת של נתניהו."