עזה
עזהFlash 90

מסוקי קרב ומטוסי קרב של צה"ל תקפו הערב (ראשון) יעדי טרור של חמאס בצפון הרצועה.

דובר צה"ל מסר כי הותקפה גם תשתית תת-קרקע של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל הערב.

''צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", נכתב בהודעת דובר צה''ל. ''ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל''.

כאמור, מוקדם יותר הערב שיגרו מחבלים מעזה שלוש רקטות לעבר יישובי המועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שתיים מהרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ואחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

בשבוע שעבר שוגרו רקטות מרצועת עזה לעבר הים, כדי לאיים על ישראל לקראת החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן.

סלאח אל-עארורי, סגן מנהיג חמאס, אמר כי תוכנית הסיפוח הישראלית מחייבת את הפלסטינים לפעול כאיש אחד לסיכולה. במסיבת עיתונאים עם נציגי תנועת 'פתח', בראשה עומד אבו מאזן, אמר עארורי כי חמאס מוכנה לשלם בקורבנות במסגרת העימות כדי להביא לניצחון.

לדברי עארורי, אם ישראל תצליח לספח חלק מאיו"ש הדבר יביא לסיפוח נוסף לאור החשיבות האסטרטגית של אזור זה עבורה.

עארורי ציין, כי הסיפוח ישים קץ לפתרון המדיני של שתי המדינות, שכן לא ניתן יהיה להקים מדינה פלסטינית באיו"ש וברצועת עזה. הוא הבהיר, כי הארגונים הפלסטיניים אינם יכולים לקבל פתרון פשרה כלשהו שיציעו ישראל וארה"ב.

הניסיון הוכיח, אמר עארורי, כי באינתיפאדות הראשונה והשנייה הצליחו הפלסטינים לכפות על ישראל נסיגה וויתורים. ככל שיוסיף "האויב" לבצע "פשעים" כך אנו נתקדם במישור של עימות נגדו, אמר עארורי בהבהירו כי זירת העימות כעת מצויה באיו"ש. הוא הזכיר, כי דובר גדודי אל-קסאם כבר הודיע שתוכנית הסיפוח היא בגדר הכרזת מלחמה.