הפגנת העובדים הסוציאלים
הפגנת העובדים הסוציאליםצילום: דוברות

העובדים הסוציאליים פותחים הבוקר (שני) בשביתה ללא הגבלת זמן.

נציגיהם הודיעו כי השביתה מתקיימת במחאה נגד העומס הכבד בעבודתם שהתגבר משמעותית מאז פרוץ משבר הקורונה וכן נגד השכר הנמוך והאלימות שחווים חלק מהם.

סיבה נוספת לשביתה היא התעלמות משרד האוצר מדרישות חוזרות ונשנות מצד העובדים הסוציאליים לפתוח במשא ומתן על תנאי העסקתם. בנוסף הם דורשים לאייש כאלף תקנים בלתי מאויישים בלשכות הרווחה.

בשל השביתה ייסגרו מהבוקר לשכות הרווחה ולא יינתן מענה לפניות קשישים. בנוסף לא יטופלו מקרי אלימות במשפחה, לא ייערכו השמות של קטינים בפנימיות, לא ייערכו חקירות ילדים, לא יינתנו צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא יתקיימו ועדות להפסקת הריון ולא יוגשו תסקירי עובדים סוציאליים לעבריינים ולעצירים.

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני הסבירה מדוע הוחלט להשבית את כל השירותים החברתיים בישראל.

"נדהמנו לגלות שהאוצר לא הניח שום הצעה על השולחן במטרה למנוע את סגירת השירותים החברתיים. ניכר כי לאוצר יש כוונה כמעט מוצהרת לסגור שירותי הרווחה. הגענו עם שלל הצעות כדי להגיע להסכם שימנע את סגירת שירותי הרווחה, אך לצערנו האוצר בכלל לא הסכים לדון בהן".

"אנחנו לא מוכנים לחכות עם סגירת שירותי הרווחה רק לאחר ההלוויה הראשונה של עובדת סוציאלית שתרצח בגלל האלימות. אנחנו לא נמתין עם השבתת שירותי הרווחה רק אחרי שהשכר שלנו יהפוך אותנו בעצמנו למקרי רווחה. אם האוצר רוצה לסגור את בשירותים החברתיים - נסגור אותם עכשיו", הוסיפה.