בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Marc Israel Sellem/POOL

הממשלה תתכנס היום (שני) לדיון חירום כדי להחליט על שורה של צעדים נוספים במאבק בנגיף הקורונה, לנוכח הנתונים החמורים על היקף התחלואה הגובר.

הלילה התקיים דיון בלשכת ראש הממשלה, בהשתתפות נציגי המל"ל, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרדו.

נציגי משרד הבריאות דרשו במהלך הדיון שורה של הגבלות חדשות כולל צמצום הרוחצים בחופי הים, הורדת מספר הסועדים במסעדות ל-20, חזרה לשיטת הקפסולות במסגרת בית הספר של החופש הגדול וסגירת חדרי כושר.

בעיתון 'ישראל היום' דווח כי גורם במשרד הבריאות הזהיר בדיון מפני הגבלות חמורות יותר. "אם לא ייעשו צעדים עכשיו, נצטרך לעשות הגבלות קשות יותר אחר כך. זו ההזדמנות האחרונה לעשות צעדים חריפים כדי לא להגיע למצב קשה יותר. זו הקריאה האחרונה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף אמש את שרי הממשלה וטען שהם אינם משתפים פעולה במאבק בקורונה. "כשאני מביא מידע זה לא עוזר בכלום. הבאתי מידע על אירועים ואולמות ולא התקדם עם זה כלום. שלושה שבועות מבטיחים לי אכיפה ושום דבר לא קורה. אני אומר לכם בצורה לא דיפלומטית: לא מעניין אותי תו סגול. ממילא אף אחד לא שומר, אף אחד לא אוכף. מה יעזור לי תו סגול? אז אוסרים ריקודים בתו סגול ואנשים רוקדים. גם חיבוקים ונשיקות צריך לאסור בתו סגול? גם בבית כנסת ובברים יש תו סגול ותראו מה קורה שם - קידושים בבתי כנסת וגם בברים לא פועלים לפי ההנחיות".

"כשנפתח המשק אמרתי שאם לא תהיה אכיפה המגבלות יחזרו. לא היתה אכיפה ואנחנו חוזרים למגבלות. עכשיו אני אומר שאם לא נאמץ את ההגבלות עכשיו, בעוד שבועיים ניאלץ לחזור לסגר. הנגיף לא סלחן לטעויות", ציין אדלשטיין.

הבוקר בשעה 08:00 נכנסות לתוקפן ההגבלות החדשות לפיהן יוכלו להתכנס עד 50 בני אדם באולמות אירועים, מועדונים, ברים ובתי כנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול, "אנחנו בעיצומה של התפרצות חזקה מאוד של הקורונה. ההתפרצות הזאת תלווה בהכפלה של מספר החולים הקשים, דבר שיאתגר את מערכת הבריאות".

"אם לא נבלום את התפשטות הקורונה, לא תהיה לנו לא בריאות ולא כלכלה, וייגבו חיים של אזרחים רבים במדינת ישראל. נידרש לצעדים נוספים מעבר להחלטות הקודמות מקבינט הקורונה", הזהיר נתניהו.

במקביל המשטרה הגבירה את האכיפה בנושא הקורונה והיא מתעתדת להקים שמונה מפקדות משימתיות ייעודיות בכל מחוזות המשטרה, שיפעלו בשילוב פקחים.

ביממה האחרונה נרשמו יותר מ-3,600 דו"חות על הפרת הגבלות הקורונה מרביתם בגין אי עטיית מסיכה.

אמצעי אכיפה נוסף שהופעל הוא איכון השב"כ ובעקבותיו נשלחו בימים האחרונים עשרות אלפי מסרונים.

במשרד הבריאות אומרים, "אנחנו מבינים את הקושי שהפעולה יוצרת עבור הציבור אבל חשוב לזכור כי הדבר מסייע רבות בחקירות האפדימיולוגיות ומציל חיים.

במשרד מבקשים גם להדגיש כי מתקבלות פניות רבות בנושא ערעור על בידודים במוקד קול הבריאות 5400* וזמני ההמתנה גבוהים מאוד. במשרד פועלים לשפר את הזמינות ואת רמת השירות כבר בימים הקרובים עם תוספת כוח אדם במוקד.

''קבלת מסרון מחייבת כניסה מיידית לבידוד ויש לנהוג בהתאם למסרון עד קבלת אישור רישמי אחר", הבהירו במשרד הבריאות.