'המקום': יהדות ללא הפסקה בלב תל אביב'המקום'

'המקום' מקיים בשעות אלו 55 שעות של התרמה לטובת העצמת הפעילות. "יהדות ללא הפסקה" בלב תל אביב.

"בפעם הראשונה, הרגשתי שייכות לעם ישראל וליהדות, התאהבתי מחדש במסורת שהתרחקתי ממנה כל השנים ובזכות אנשים מעוררי השראה מצוות 'המקום' התמלאתי מחדש במה שנקרא: נשמה יהודית"..

המשוב המרגש הזה הוא אחד מיני רבים אותם מקבלים ב'המקום'- מרכז לתרבות ורוח יהודית הנמצא בלב תל אביב,מדי שבוע. הוא נכתב על ידי איתי, סטודנט לקולנוע המשתתף באחת התכניות של המרכז שתיאר את המפגש הראשוני שלו עם 'המקום' כך: "בכל הכנות, הייתי בטוח שזה הוא עוד סוג של מיסיון שמנסה לגייס אליו או להשריש זהות יהודית בכוח"."

איתי הוא לא היחיד. 'המקום' מושך אליו מדי שבוע מאות צעירים תל אביבים שלרובם זהו המפגש החיובי הראשון עם היהדות. צוות מנצח של מרצים מצויינים והרצאות מרתקות הוא חלק מסוד ההצלחה. ההרצאות והקורסים מגוונים מאוד ועוסקים במגוון רחב של תחומים: זוגיות ומשפחה, פרשת שבוע, גמרא למתחילים, תנ"ך, קבלה וחסידות, פרקי אבות, סוגיות חברתיות בזווית יהודית ועוד. כל זאת לצד ארועי חגים לאורך השנה, קבלות שבת, הופעות תרבות יהודית, פעילות לדוברי צרפתית, סיורים בעקבות התנ"ך ופעילויות מרתקות נוספות..

העלויות של החזקת מרכז כה גדול ופעילות כל כך ענפה הן גדולות מנשוא. 'המקום' שוכן באחד הרחובות היקרים בארץ, עלויות השכירות של המבנה עולות מאות אלפי שקלים בשנה ועדיין לא התחלנו לדבר על הפעילות הרבה. איך מחזיקים מקום כזה? כאשר פנינו אל נועם קליין, מנכ"ל העמותה זכינו בתשובה מפתיעה:

"היינו אופטימיים כשהעזנו והקמנו את המרכז הזה לפני קרוב ל-12 שנים ואנחנו אופטימיים גם עכשיו", אומר נועם. "גם אז היו אנשים שלא האמינו ונתנו לנו לכל היותר שנה- שנתיים. והנה תראו, אנחנו כאן כבר 12 שנים ולא רק שאנחנו כאן אלא שהפעילות מתרחבת מדי שנה והביקוש לסוג הזה של שיעורים ושל מפגשים עם היהדות רק הולכים וגוברים".

'המקום' מקיים בשעות אלו 55 שעות של התרמה לטובת העצמת הפעילות. "יהדות ללא הפסקה" בלב תל אביב..

המון ביקוש לשיעורים
המון ביקוש לשיעוריםצילום: המקום

"יש לנו מספר ידידים יקרים, אנשי עסקים, חדורי אהבה לעם ישראל שרצו לדרבן את הציבור להיות גם כן שותפים בפרוייקט הנפלא הזה. לבד הם לא יכולים לשאת כל המשא על הכתפיים. הם איתגרו אותנו ואמרו לנו כי על כל שקל שנאסוף מהציבור הם יוסיפו משלהם כך שלמעשה כל שקל שכל אחד נותן שווה למעשה 2 שקלים.

הידידים שלנו מעורבים עמוקות ויודעים בדיוק מהן העלויות הגבוהות כל כך של פעילות המרכז וכמה השקעה נדרשת מאיתנו מדי חודש כדי להחזיק את המקום. התקציב השנתי שלנו הרבה יותר גדול מתקציב פרוייקט הצ'רידיי. מצד שני הם יודעים כמה טוב יש במקום הזה ומהם התהליכים שהצעירים כאן חווים מדי יום ובנקודה הזו בדיוק נכנס הציבור הרחב".

'המקום' מקיים בשעות אלו 55 שעות של התרמה לטובת העצמת הפעילות. "יהדות ללא הפסקה" בלב תל אביב..מוזמנים לתרום ולהשפיע.