מייסדי 'המקום' מספרים על החיבור המיוחד עם ה'תל-אביבים'

לחצו כאן כדי להיות שותפים ולחזק את הפעילות של 'המקום' בלב תל אביב

"לפני 13 שנים חלמנו חלום אדיר שאנחנו רוצים מקום שבו כל תל אביבי יוכל לבוא ולהכיר את היהדות", מספר הרב אריאל דורפמן, ממייסדי "המקום" בתל אביב.

דורפמן מספר לערוץ 7 על הגשמת החלום לרגל מיזם גיוס המונים ל"המקום". הרב דורפמן מספר בעיניים בורקות על היהדות שאותה הוא מבקש לקרב לתל אביבים, "יהדות מלאה באור בשמחה ושהיא כל כך חיובית, חלמנו על מקום שמביא את האמת של היהדות, את כל היופי, הקדושה, את כל השמחה והמשמעות הפנימית שזה נותן לחיים את החיזוק של התא המשפחתי, והכי פשוט את האמת האמיתית שזה מה שהקב"ה רוצה שנעשה".

נעם קליין, גם הוא ממייסדי "המקום", חזר לסיבה שהביאה אותו לתל אביב, "הגענו לפה שנה אחרי ההתנתקות והמסקנה שלנו הייתה צריך לעשות יותר חיבורים, באנו מהשומרון משם ראו את תל אביב כענן שחור שיוצאאים ממנו כמה מגדלים, החלטנו לקפוץ לתוך הענן, הקצבנו לעצמנו שנתיים להיות פה, בינתיים כבר 12 שנים וככל שנמצאים פה יותר יותר מתאהבים במה שרואים באמת יש פה חיבורים מדהימים".

רעות דורפמן מספרת בהתרגשות: "הצלחנו ליצור כלי להשראת שכינה וברגע שיש פה מציאות שהקב"ה איתנו אז הלבבות נפתחים מעצמם, אנשים נכנסים לפה ומרגישים שיש פה משהו שהוא הרבה יותר גדול ממה שהם רואים, ואז יש מפגשים אמיתי נפתחים הלבבות ונפתחת הנשמה. נוצר משהו גדול ואנשים פוגשים את עצמם ופגשים בעצמם משהו גדול".

גם הרב דורפמן לא מסתיר את ההתרגשות מההצלחה, "התוצאות הם יותר טובות מהחלומות ואנחנו ממש מרגשים שאנחנו שריבונו של עולם שותף איתנו, יש מאות משתתפים קבועים ואלפים שעוברים מידי שנה, מגיעים מידי שבוע ונהנים ומספרים שהחיים קיבלו משמעות בזכות היופי של היהדות, בזכות שהם מגלים בקרבם את האוצרות שהיו חבויים בהם תמיד".

רעות מגלה כיצד הפגישות מקלפות את המחיצות בין האנשים, "יכול להיות שפעם היו לי הרבה יותר סטיגמות, יש פער מאוד גדול בין מה שאתה רואה כתרבות ובין מה שאתה רואה כאנשים. התרבות עצמה יש בה הרבה דברים מאוד לא פשוטים וככל שאני רואה את הפגיעה שהיא עושה לאנשים זה עצוב וזה כואב, אבל כשאתה פוגש את האנשים, אתה פתאום רואה משהו כל כך פתוח, כל כך אמיתי וכל כך רוצה לשמוע באמת".

גם נעם קליין חווה את הייחודיות של פגישה אמיתית ואותנטית, "כשאתה בא ממקום לא מתנשא, ועם ענווה ועם נכונות להקשיב ובאמת להתחבר אז קוראים דברים מופלאים, הקשר הבין אישי מפיל את כל המחיצות".

הרב דורפמן מסביר על הפער שמבקש "המקום" למלא, "לצערנו רובו של עם ישראל עדיין לא מכיר באמת מה זה יהדות, הוא מכיר את השיעור בתנ"ך שהיה שנוא עליו או את הבגרות בתושב"ע, אבל הוא לא מכיר מה זה יהדות, מה זה סעודת שבת, מה זה החגים לעומק שלהם, וב"ה פה הוא זוכה לחוות את כל העוצמות האלה בצורה מדהימה".

לחצו כאן כדי להיות שותפים ולחזק את הפעילות של 'המקום' בלב תל אביב