שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן שוחח הערב (שני) עם השר לביטחון הפניםפ אמיר אוחנה וביקש ממנו לבחון לעומק את התנהלות השוטרים שתועדו מעכבים ילדה בת 13 ברחוב בירושלים, בניסיון לתת לה דו”ח בגין אי עטיית מסכה.

השר ליצמן הבהיר כי עם כל ההבנה לתפקיד השוטרים בימים לא פשוטים אלה, סאגת הכאב הזעם של הציבור החרדי גובר נוכח "מקרים חוזרים ונשנים של ההתנכלות משטרתית, תוך חוסר רגישות בסיסית למול חסרי ישע, כמו מקרה מזעזע זה בו ילדה צעירה נדרשת למרר בבכי ברחוב, תוך התנהלות קשה ופוגעת מצד השוטרים".

"יש למצות את הדין עם שוטרים אלה ולהבטיח שלא נחזה שוב בהתנהגות מעין זו במחוזותינו", הוסיף ליצמן.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר לשר ליצמן כי בכוונתו לפנות באופן מיידי למפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב ירון ידיד על מנת לקיים בירור מהיר ויסודי של המקרה האמור ולהדגיש את חשיבות ההקפדה על כבוד האדם במרחב הציבורי וזכויות הציבור החרדי, בייחוד בימים של מאבק בנגיף הקורונה.

בסרטון נראית ילדה חרדית בת 13 מטיילת עם עגלת תינוק שעוכבה על ידי השוטרים לאחר שלא עטתה מסכה. השוטרים לא מאפשרים לילדה להמשיך לדרכה למרות שהיא פורצת בבכי ומתקשה להירגע.

אמה של הילדה סיפרה לחדשות 12, "הילדה היתה עם מסיכה. הורידה רק כדי לשתות. הם אמרו לה שהם רושמים דו״ח. הילדה שלי לא התחילה לבכות בגלל שהעירו לה. רואים ששאלו את המספר של האמא ואיפה היא גרה ומה השם שלה. בשביל מה? אם היו מעירים לה היו אומרים לה ׳שימי את המסיכה׳ היא היתה שמה את המסיכה היא היתה מבינה את זה. היא ילדה בוגרת. היא בכתה כל הדרך הביתה וגם עכשיו לא מצליחים להרגיע אותה".

סגן השר מאיר פרוש הגיב לסרטון ואמר, "מחזה קורע לב לראות שוטרים מבקשים לתת דו"ח לילדה בוכיה על אי עטיית מסיכה".

"אני מבקש מהציבור להביא תמונה כזו של שוטר נותן דו"ח לילדה חילונית. זאת מלבד העובדה שהכנסת אישרה הטלת קנס של 500 שקלים, שהוא אינו מידתי ושערוריתי לכל הדעות", הוסיף פרוש.

ח"כ ישראל אייכלר מסר "המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה. הציבור החרדי אינו יכול להתגונן נגד הקמים עלינו כגרועים שבאויבים. שוטר שמרגיש גיבור על ילדה קטנה, אינו עושה זאת לבד. הוא מוסת על ידי ממסד אנטישמי של פוליטיקאים, שופטים ואנשי תקשורת אויבי היהודים החרדיים.

המשטרה איבדה שליטה על איבת השוטרים המוסתים נגד חרדים. אנשים חיים בפחד ואומרים שהמשטרה מסוכנת יותר ממגפת הקורונה. המוני אנטישמים רואה בכל ילד חרדי מפיץ חיידקים פונטנציאלי ולפי זה הם פועלים. ליברמן ולפיד מדברים על אלימות ברחובות בעקבות הקורונה וזאת התוצאה".

אייכלר הוסיף "אני קורא לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים לפטר מיד את השוטרים האכזריים הללו, כדי להעביר מסר שהם לא מייצגים את המדינה. יש להנחות מידית את השוטרים: כל שוטר שיתן דו"ח על מסכה לקטין בגיל כזה יפוטר לאלתר".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף כי "יותר מדי סרטונים רצים בימים האחרונים על התעקשות ואלימות מיותרים סביב אכיפת התקנות. ככה לא יוצרים הזדהות ולא מגבירים ציות אזרחי. ככה מביאים לתוצאה ההפוכה. זהירות ייתר נדרשת בציבור החרדי שחש, בצדק, שהוא תחת עליהום ואכיפת יתר מפלה".

"משטרת ישראל, יש לכם תפקיד חשוב ומורכב בימים האלה ואני באמת לא מקנא בכם. אבל אם תפעילו היגיון בריא ושכל ישר תעזרו לציות האזרחי ולא תפגעו בו כמו במקרה הזה. ילדה בת עשר עם האחים הקטנים שלה לא צריכה טראומה כזו לכל החיים. תנו מסיכה, תוסיפו חיוך ושחררו", כתב סמוטריץ' בטוויטר.

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פנייה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו״ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".