חזקים ברשת
חזקים ברשתצילום: לוקחים אחריות

פעילי ארגון 'לוקחים אחריות' פותחים קבוצות וואטסאפ המיועדות להורים בלבד, בהן ניתן לשאול שאלות באופן אנונימי בנושא ההתמודדות עם הסכנות באינטרנט.

'לוקחים אחריות', ארגון המלווה בני נוער בהתמודדות באינטרנט, השיק את מיזם 'הורים חזקים ברשת' הנותן מענה להורים שמעוניינים לשאול והתייעץ בנושאים אלה בנוחות ובאופן אנונימי.

"ככל שהטכנולוגיה רצה קדימה וגאדג'טים מופיעים חדשות לבקרים, אנחנו כהורים מרגישים שאנחנו כבר לא כל כך מחזיקים ראש", אמר לערוץ 7 נחמיה כהן, מנכ''ל ארגון 'לוקחים אחריות – משנים מציאות ברשת'.

"הילדים שלנו, שקופצים מהטיק טוק לסדרה החדשה 'טהרן' ומשם לוואטסאפ השכבתי ובמעבר מהיר לפורטנייט ומקנחים עד השעות הקטנות של הלילה בנטפליקס - דווקא נהנים מאד מהסחף", הוסיף.

לדבריו, "הורים אחראים לא נשארים אדישים למציאות המאתגרת הזו ומחפשים לקבל עצות טובות. הייתי מקבל פניות רבות מהורים ומשתדל לפני שאני יוצא מהרכב למשרד לתת עצה טובה לאמא או לאבא שהתקשר. העניין הוא שהייתי מוצא את עצמי לפעמים יוצא מהאוטו רק אחרי שעה של שיחות. הבנתי שהורים אחראים יש לא מעט".

"החלטנו לקחת אחריות ולפתח פלטפורמה ידידותית להורים אחראיים ומדהימים, שהרווחה הנפשית של ילדיהם חשובה להם", אמר איתי שאוליאן, סמנכ''ל ארגון 'לוקחים אחריות'.

הוא הוסיף, "זה מיועד להורים שמעוניינים לשמור על אווירה טובה, שמחה ומאוחדת בבית ומבלי להתנזר ממסכים. לשם כך הקמנו לפני כשבועיים את מיזם 'הורים חזקים ברשת'".

בקבוצות הוואטסאפ, שכאמור מיועדות להורים בלבד, יכולים המשתתפים לקבל תשובות לשאלות בנושא ההתמודדות הביתית עם האינטרנט, המדיה והסמארטפונים ממיטב המשיבים בתחום; רבנים, פסיכולוגים, יועצים, חוקרים ומרצים מקצועיים.

לדברי שאוליאן, "ההיענות הייתה מפתיעה. בתוך מספר ימים הצטרפו לקבוצות כ-500 הורים שהעבירו את הקישור בטבעיות גם לחברים. כמות השאלות הרבה והרצון לתת מענה טוב ומזוויות שונות דחף אותנו לגייס משיבים רבים ומקצועיים. כך למשל, פרופ' יאיר עמיחי המבורגר ראש המרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט במרכז הבין תחומי הרצליה, הרב יוני לביא מנהל מוקד 'חברים מקשיבים', הרבנית שולמית בן שעיה, יונה פרסבורגר מנכ''ל עמותת נתיבי רשת, הרב אלישע אבינר ועוד רבים וטובים".

"אנחנו משתדלים לתת תשובה לשאלה אחת כל יום, בכדי שהקבוצה תישאר קלילה וכיפית", אמר. "כיף לשמוע מהורים שמספרים שהם נורא נהנים מהמגוון של התשובות ושהם מסיימים את העצות והטיפים בשטח ורואים תוצאות".