חזקי בצלאל
חזקי בצלאלצילום: מתוך עמוד הפייסבוק

חזקי בצלאל, תושב טלמון ומורה דרך מחברת 'אהבת הארץ', קרא היום (שלישי) לשר התיירות לעודד דווקא עכשיו טיולים בקרב מבוגרים ואוכלוסיות סיכון בכפוף להנחיות הקורונה.

עם פרוץ הקורונה, סגר בצלאל את חברת הטיולים שלו. בשבועות האחרונים הוא פתח אותה מחדש והתאים את אופי הטיולים כך שיהיו מיועדים לאוכלוסיות סיכון תוך שמירה על כלל הנחיות משרד הבריאות.

"לא נעים לי לקלקל אבל אצלנו פשוט מצוין", הוא אמר בראיון ל'כאן חדשות'. "מאז שפתחנו חזרה, זה פשוט מטורף כמות ההזמנות. לא היה לנו דבר כזה ב-12 שנים שאנחנו קיימים".

"קיבלנו החלטה אסטרטגית שאנחנו מתמקדים דווקא באוכלוסיות הסיכון, במבוגרים ובאנשים שנמצאים כרגע בבית ופשוט הופתענו" אמר. "היינו בטוחים שאנחנו הולכים ללקט שאריות וכמה אמיצים וזהו".

הוא הוסיף, "מתי נפל לי האסימון? כשסגרו את העסקים, אז סגרתי את העסק שלי וחזרתי למקצוע הקודם שלי. הלכתי להתנדב במגן דוד אדום ו-16 שעות ביום עסקתי בבדיקות קורונה ודברים כאלה. הגעתי לאנשים בבית וראיתי את הבדידות. אנחנו לא מבינים את המשמעות ואת הצמא המטורף לצאת החוצה וזה בא לידי ביטוי. אם אתה יודע לעשות את זה נכון, זה לא יאומן איך האנשים רוצים את זה".

לדבריו, "לרוב יש לנו ביטולים ויוצאים לפעמים עם אוטובוס לא מלא. אני עכשיו במלון לביא בצפון עם אוטובוס שלם עד המקום האחרון שמותר. הכל מלא. אפס ביטולים".

לבצלאל ישנה ביקורת על מקבלי ההחלטות. "אני חושב שאנשים שמטפלים בזה לא ירדו לשטח, כי מה שקורה בבתי המלון הוא באמת מדהים. אני יכול להגיד על המלון שאני נמצא בו שמדהים איך שהם הצליחו להסב את הכל למצב קורונה. אני לוקח על עצמי את האחריות, אני לוקח על הגב שלי אנשים מבוגרים ועם בעיות רפואיות. את אמא שלי הרגשתי בטוח להביא לפה לפני שבוע. בנינו מסלולים כאלה שאנחנו פעם בשעה-שעה וחצי עוצרים, יוצאים החוצה. בנינו את זה ככה. אנחנו נותנים כל הזמן מידע. האנשים האלה כל כך רוצים לצאת ומקפידים על המסיכות".

"אתמול שמעתי שההנחיה לנסוע עם חלונות פתוחים ובלי מזגן", אמר. "האנשים שהחליטו, ישבו שם איזה חמישים איש בחדר, אף אחד מהם לא היה באוטובוס בשלושים השנים האחרונות, כי אין היום חלונות באוטובוסים. הם זוכרים זכרונות מכיתה ג'. הם נוסעים ברכב ממשלתי, הם לא יודעים איך זה נראה. בדקתי את זה ונתוני ההדבקה באוטובוסים הם פחות מאפסיים, אין נתונים. מישהו בצורה שרירותית זורק איזה משהו שהוא לא מבין בו, ותחשוב את הלחץ עכשיו שהקבוצה שלי נתונה בו".

גם ההגבלות החדשות לא יגרמו לו להשבית את העסק שלו. "נערכנו לסיפור הזה כבר קודם והתחלנו לעבור לטיולי מכוניות", אמר. "10 מכוניות עם מורה דרך שלנו ועושים את הכל מסודר. הכל על הכתפיים שלי ואני מרגיש בטוח. אני רואה את הנהלים שפיתחנו, איך עושים את זה, איך בתי המלון מתנהגים, איך המבוגרים מתנהגים וזה פשוט מדהים".

"איפה שר התיירות שיצא החוצה ויגיד: תראו איך בתי המלון מתנהגים? אתה יודע מה קורה למי שנמצא בלובי של המלון ומוריד לרגע מסיכה? מתנפלים עליו. המבוגרים מרגישים פה בטוח ומוצאים פתרונות", כך בצלאל.