ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: חזקי ברוך

על רקע ההגבלות החדשות תקף ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת את ההנחיה להגביל מתפללים בבתי כנסת ללא התחשבות בגודל בית הכנסת.

"מגפת הקורונה כאן, והיא מתפרצת בכל הכוח. יש פסוק בתהילים "שפת לא ידעתי אשמע בצרה קראת ואחלצך". שפת זה תש"פ. תש"פ – כל המומחים שחשבו שיודעים הכל מודים שהם לא יודעים דבר. לאיש אין מושג לאן זה הולך. אין ספק שכל מה שצריך ונדרש לבריאות הציבור זהו פיקוח נפש שדוחה הכול. צריך לעשות ולהתפלל "אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתנו", פתח בנאומו.

"בימי המבול חיו בתוך תיבה סגורה נח בהמות וחיות מכל הסוגים בשלום ולא הייתה מלחמה. כולם היו באותה צרה. במדינת ישראל מנצלים ימי מגפה להסתה נגד ציבורים שלמים. הכי חמור זה הכרזות המלחמה של ליברמן שקורא למסעדנים להילחם בבחורי הישיבות".

אייכלר התייחס להגבלה על בתי הכנסת. "מאפשרים בבתי הכנסת רק 19 איש בלי להתחשב בגודלו של בית הכנסת. ועכשיו מאיימים שאולי יסגרו את הישיבות. צריך לזכור שהישיבות זה החמצן והמזון הרוחני של עם ישראל. זה חשוב לא פחות ממסעדות וחנויות למוצרי מזון. אם יסגרו את בתי הכנסת או את הישיבות, נצטרך ללכת ללמוד ולהתפלל במחתרת".

בדבריו התייחס לתופעת ההסתה בתקשורת: "ישנה תופעה חסרת אחריות ומורשעת שעורכי האתרים והחדשות שמים על כל כתבה של קורונה תמונה של חרדים. גם אם הכתבה היא לא קשורה לחרדים בכלל. לדוגמה: כתבה שעסקה במתרחצים בשבת בתקופת הקורונה, העורכים הפליאו והדביקו תמונה של חרדים. בזמן שכל ילד יודע שהחרדים לא מתרחצים בשבת בים. זאת תעמולה תת הכרתית – היהודים הם מפיצי הנגיף. ממש כמו אבותיהם "מרעילי הבארות" במגפה השחורה.

"אני רוצה לציין לשבח את המו"לית של גלובס שקיבלה תלונה על עוול כזה, הודתה בטעות והסירה את התמונה. אחרי שהורידה היא כתבה אתמול "שיש משהו מובנה ושגוי בחשיבה העיתונאית". זו תוצאה מסוכנת של חשיבה מסוכנת. אני קורא לשר התקשורת לבדוק את הנושא במהירות ולהסיר את החרפה הזו מסדר היום''.

בסיום דבריו אמר: "אני רוצה למחות על העלאת הקנס לחמש מאות שקלים. רוב האנשים אין להם לשלם אפילו מאתיים וחמישים שקלים. אלו שהעלו את הקנס הם כאלו שבראשון לחודש נכנסת להם משכורת יפה לבנק. אני מוחה על כך בכל תוקף".