דוכני פנים אל פנים
דוכני פנים אל פניםצילום: תנועת הריבונות

למעלה מאלף בני נוער מכל הארץ חתמו בימים האחרונים על עצומה הקוראת לראש הממשלה להחיל את ריבונות ישראל על יהודה ושומרון ללא הכרה במדינה פלשתינית.

את ההחתמה ארגנו חברי תנועת נוער הריבונות והיא התקיימה בלמעלה משלושים דוכני הסברה שפוזרו בימים האחרונים בכל רחבי הארץ.

בדוכנים קיימו בני הנוער מפגשים, שיחות וחלוקת חומרי הסברה בדבר חשיבות הריבונות כיעד לאומי המגשים את החזון הציוני ומנגד אודות סכנותיה של המדינה הפלשתינית לקיומה וביטחונה של מדינת ישראל.

אליהו פרידמן, יוזם מיזם הדוכנים, מספר כי תחושת שליחות ונחישות שולחת עשרות בני ובנות נוער לפעול להטמעת חשיבות הריבונות דווקא בתקופה זו בה הסוגיה הפכה לבוערת ביותר על סדר היום המדיני של מדינת ישראל. "נושא הריבונות בוער לנוער בצורה חזקה מאוד", הוא אומר. "אנחנו מאמינים שכנוער, דור העתיד, חשוב שקולנו ישמע, ושמחובתנו להשמיע אותו".

נוסח העצומה, שתועבר בימים הקרובים לראש הממשלה, עליה חתמו בני הנוער: "אנו החתומים מטה קוראים ומחזקים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחברי הכנסת לאזור אומץ ולעשות צעד היסטורי: להחיל ריבונות מלאה על כל ארץ ישראל ולמנוע מדינה פלשתינית. אנחנו כנוער פועלים כבר שנתיים על מנת לקדם את חזון הריבונות שהתחיל כבר אצל אבותינו, אברהם יצחק ויעקב".

תהילה חדד, יו"ר אגף הנוער בתנועת הריבונות, מספרת על פעילותו של אגף הנוער שמאחורי המיזם: "אגף הנוער פועל כבר שנתיים למען המטרה הכל-כך חשובה, החלת הריבונות. הנוער מקיים דוכני פנים אל פנים בערים מרכזיות, מפיק ומפיץ סרטוני הסברה ומקיים סמינריונים וועידות שנתיות שהופכות כל בן או בת נוער שמשתתף בהם לשגריר ריבונות. בסמינריונים אנחנו שומעים הרצאות על תכניות פרקטיות ועל עצם חשיבות הריבונות לעתיד כולנו. במפגשים הללו אנחנו מקבלים ידע שאתו נוכל לצאת למבצעי ההסברה".

ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, רואות במעורבות הגוברת של בני הנוער במיזמי ההסברה עדות לאופן בו רואה הנוער את תפקידו בשלשלת הציונות. "היום כבר לא מייבשים ביצות, היום מייבשים את תודעת שתי המדינות והנסיגות, והנוער עושה את זה במסירות ובחלוציות אמתית. אין לנו ספק שמדור זה של פעילים צעירים שיוזמים, מבצעים ויוצאים לאור במקוריות עכשווית, יצא הדור הבא של המנהיגות בישראל".