למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: דובר צה"ל

האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון מודיע כי חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי/אזרחי שהשתחררו במהלך חמש השנים האחרונות יוכלו לפדות, באופן חד פעמי, אלפי שקלים מכספי הפיקדון, בהתאם למועד שחרורם:

מי שתאריך שחרורו בין 19.1.2019 - 20.7.2015, יוכל לפדות 3,500 ש"ח. מי שתאריך שחרורו בין 20.1.2019 - 20.10.2020 יוכל לפדות 5,300 ש"ח, או את יתרת הסכום בפיקדון (הנמוך מביניהם, בשני המקרים).

משיכת הכסף תיעשה לכל צורך וללא קשר לשש המטרות הקבועות היום בחוק. ההטבה תיכנס לתוקף בעוד כשבועיים למשך שלושה חודשים.

על פי המתווה, שגיבשו משרדי הביטחון והאוצר, ומיושם על ידי האגף והקרן לחיילים משוחררים ואגף התקשוב במשרד הביטחון, חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי/אזרחי שיהיו מעוניינים למשוך את הכסף, יתבקשו להיכנס לאזור האישי, באתר האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, ולאשר את העברת סכום הפיקדון שאושר ישירות לחשבון הבנק המעודכן במערכת מעת שירותם הסדיר. במידה וחשבון הבנק שונה או נסגר, הזכאים יוכלו לקבל את הכסף בבנק הדואר.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: "זוהי עוד בשורה משמעותית עבור החיילים המשוחררים. פעלנו לקידום החוק בחודש האחרון באופן אינטנסיבי ביחד עם יו"ר ועדת העלייה והקליטה ח"כ דוד ביטן, משרדי האוצר, המשפטים, העלייה והקליטה ומשרד ראש הממשלה. כל זאת בכדי לתת מענה לכלל החיילים המשוחררים בתקופת משבר זו.

''המשימה הראשונה של הממשלה בעת הזו היא סיוע כלכלי לאזרחים, בדגש על אוכלוסיות כמו החיילים המשוחררים. זה בנפשנו. נעשה הכל בכדי שנעבור את המשבר הזה ביחד ובערבות הדדית", הוסיף ביטון.

ראש האגף ומנהלת הקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, ענבל פז-פיטל: "אני מודה להנהלת הקרן ולכל השותפים שסייעו לקדם מהלך זה ומברכת על מתן האפשרות לשחרר או לשמור חלק מכספי הפיקדון האישי, לפי בחירתו של כל משוחרר, לכל מטרה וללא קשר לשש המטרות הקבועות בחוק, בעקבות הצורך שעלה במשבר הקורונה. האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון קשובים לצרכי החיילים המשוחררים ומשרתי שירות לאומי/אזרחי ונרתם לסייע להם, בימים כתיקונם ככלל ובעתות משבר בפרט".

נציין כי שש המטרות הקבועות בחוק, עבורן ניתן להשתמש כיום בפיקדון הן: לימודים, נישואין, רכישת דירה, פתיחת עסקים, לימודי נהיגה והכשרה מקצועית.