חתונה, פרחים, זוגיות, יין, אילוסטרציה
חתונה, פרחים, זוגיות, יין, אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מאיר שרפר למד תקשורת מקרבת רק כדי לשדרג את הזוגיות שלו. אחרי שנחשף לכלים המדהימים של השיטה, הוא פותר בעיות זוגיות בקליניקה שפתח. ברביעי הקרוב יתארח בפרויקט 252

"אחרי שהתחתנתי הכל נראה מדהים", משתף מאיר שרפר, יועץ זוגי ומומחה לתקשורת מקרבת. "הייתה לי עבודה טובה, למדתי, היו לנו שני ילדים חמודים, וגרנו במקום שאהבנו. אבל, בתקשורת הזוגית, ביני לבין אשתי, הרגשתי שאני כל הזמן על הקצה. אם היתה איזו מילה שלא במקום, איזה ויכוח או עקיצה קטנה, היינו יכולים להגיע בקלות למצב שאנחנו לא מדברים במשך שבוע, מן שתיקה רועמת כזו. ואז שאלתי את עצמי: "רגע, מאיר, כלפי חוץ הכל נראה בסדר, אתה נחמד לכולם, הכל טוב, כולם אוהבים אותך, ורק במערכת הכי אינטימית, הכי זוגית, כשאנחנו רוצים שם את הקרבה, דוקא שם אתה נופל?" ועניתי לאני, שאכן כן. אין לי כלים, אף פעם לא לימדו אותי מה עושים שם.

אשתי ראתה שאני מתוסכל, וניסתה לדחוף אותי ללמוד דרמה, תיאטרון, ועוד דברים מהסוג הזה, אבל אני לא התחברתי לז'אנר. יום אחד, כשהייתי בעבודה, אשתי העבירה לי אימייל שקיבלה. היא התקשרה אליי ואמרה לי: 'זה שלך, הגיע הזמן, תקרא'. פתחתי את האימייל ואני רואה שתי מילים: 'תקשורת מקרבת'. ראיתי את המילים האלו וישר אמרתי 'לא יודע מי זה, מה זה, מי המציא את זה ולמה ואיך זה פועל, אני רוצה את זה. הלכתי ללמוד, והחיים שלנו השתנו מקצה לקצה".

שרפר (32) הוא הילד הרביעי מתוך 12 נפשות. הוריו עסקו בחינוך, ואמו היתה גם מאמנת בקליניקה ביתית. "גדלתי עם מודעות גדולה לתחום גוף-נפש, ונמשכתי לזה תמיד". מאיר, כאמור, לקח את הנושא צעד קדימה, למד את השיטה, ולאחר יישום בבית הוא מטפל בזוגות וביחידים בשיטת תקשורת מקרבת, בקליניקה פרטית שלו.

"בשיטה הזו יש משהו מאוד מיוחד: מצד אחד אפשר להגיע דרכה לרבדים מאוד עמוקים, אך מצד שני היא מאוד פרקטית וניתן ללמוד וליישם אותה בקלות רבה, ולראות תוצאות מידיות בכל מערכת יחסים בחיינו. זו קרקע פורייה לבניית תשתית בריאה במערכת היחסים שבין אדם לעצמו, בזוגיות, בהורות ועוד. הכלים הנלמדים בתקשורת מקרבת הם פרקטיים ויעילים לסיטואציות של חילוקי דעות, חוסר הבנה ופערים, ויוצרים שיח בריא בבית, בזוגיות ובמשפחה".

ביום רביעי הקרוב יעביר שרפר סדנת 'תקשורת מקרבת' לרווקים ורווקות במסגרת פרויקט 252, בדגש על ויכוחים וחוסר הסכמה בדייטים. "בדרך כלל, כשאנשים שנקלעים לויכוח בדייט – הם מרגישים שזה סימן שכדאי לחתוך. אין מכנה משותף בין הזוג, והקשר חסר סיכוי. אני רוצה ללמד בשיעור בדיוק את ההפך: איך אפשר למנף חוסר הסכמה להעמקה של הקשר, וכך גם ליצור תשתית איתנה ותקשורת נכונה להמשך הזוגיות. ברגע שמקבלים את הכלים המעשיים האלו, הפגישות נראות אחרת – וכמובן, גם הזוגיות שלאחר מכן", מסכם שרפר.

עדיין לא הצטרפתם לפרויקט? זה הזמן להצטרף ללא התחייבות.

מאיר שרפר
מאיר שרפרהתמונה באדיבות המצולם