ניר ברקת בכנס ירושלים
ניר ברקת בכנס ירושליםצילום: משה ביטון

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) הציג היום (שלישי) את התוכנית הכלכלית להחזרת חצי מיליון עובדים לעבודה, אותה גיבש בשבועות האחרונים יחד עם המגזר העסקי, תעשיינים, בעלי עסקים, עצמאיים וכלכלנים בכירים.

בסוף השבוע האחרון הציג ברקת את עקרונות התוכנית לראש המשלה בנימין נתניהו, והיום הגיש לו את התוכנית המלאה.

התוכנית כוללת התמקדות בשלושה עוגנים. העוגן הראשון הוא החייאת העסקים והעצמאים על-ידי סיוע כספי ישיר לעסקים, לפי קריטריונים ברורים, כאשר עסק שהפסיד מקבל לפי מדרגות הסיוע מידי חודש בחודשו בו הוא מפסיד כסף.

העוגן השני הוא יצירת תמריצים להחזרת מובטלים, ע"י האצת ביקושים ועידוד המשק לצריכה, זאת באמצעות שיתוף פעולה עם המגזר העסקי. העוגן השלישי הוא מסלול להסבה מקצועית והכשרות לפי צרכי המשק ויצירת תעסוקה מתאימה.

עבור התוכנית יש להקצות כ-28 מיליארד ש"ח בתמיכה ישירה, 50 מיליארד ש"ח לעידוד המשק לצריכה והגברת הרכש הציבורי לתוצרת כחול לבן (כאשר 20 מיליארד ש"ח מתוך תקציב קיים), ו-10 מיליארד ש"ח עבור ההסבות המקצועיות. סה"כ כ- 68 מיליארד ש"ח תוספתי. לפי ברקת יהיה ניתן לראות את החזר ההשקעה תוך כשלוש שנים, וחלקו אף לפני.

ח"כ ברקת אמר כי "ישראל נמצאת בעיצומו של משבר קורונה מתמשך שסופו לא נראה באופק. לצד הפגיעה הבריאותית לא ניתן להתעלם מהנזק הכלכלי שפגע קשות בכלכלה הישראלית ועודנו פוגע ברבים ממשקי הבית והעסקים. הדבר הדחוף ביותר עכשיו הוא לחזק את המשק ולהחזירו במהירות לשגרת כלכלה בריאה, להחזיר במהירות חצי מיליון מובטלים למקומות עבודה ולהציל 120 אלף עסקים הנמצאים בסכנת סגירה".

עוד הוסיף: "המדיניות הכלכלית של פקידי האוצר כשלה ואין אופק מתוכנן ומנוהל הנראה לעין, והגיע הזמן לשנות את הגישה. הדרך להחזיר את העובדים היא לחזק את המגזר העסקי, לשלב כוחות מתוך ראיה כלכלית ברורה ולא פוליטית, ולהחזיר את אמון הציבור והעסקים".