גבי אשכנזי
גבי אשכנזיצילום: דני מכליס

שר החוץ גבי אשכנזי ביקור היום (שלישי) באוניברסיטת בן גוריון בנגב וסייר במתחם עם נשיא אוניברסיטת בן-גוריון פרופ' דניאל חיימוביץ, אשר העניק לו סקירה על סטטוס מעבר צה"ל לנגב, הקמת רובע החדשנות וכן סקירה בנושא פיתוחים וחדשנות בתחום הקורונה.

אשכנזי ביקר במעבדות מחקר הקורונה של אוניברסיטת בן-גוריון ואמר כי "קבינט הקורונה צריך לדאוג להמשך הפעילות המחקרית והאקדמית בצד המלחמה בקורונה. אני מקווה שבעזרת המחקר שראיתי כאן נפתח יכולת לקטוע את שרשרת ההדבקה והתפשטות המחלה''.

שר החוץ התייחס להגבלות שאישרה הממשלה, ''המצב היום הוא מיני סגר. קבינט הקורונה צריך לקבל את החלטות, אבל הצלחתו מחייבת גם שיתוף פעולה של הציבור. הממשלה צריכה לייצר איזון בין השמירה על הבריאות לשמירה על הכלכלה''.

לדבריו, ''אם סוגרים סקטור מסוים צריך להזרים לו כספים על ידי מנגנון קצר ופשוט שמזרים את הכסף מהר וישירות למי שצריך. למשל, סגרנו את ענף המסעדנות. לבחון כמה כסף הוא מפסיד כל חודש ולהזרים ישירות לחשבון 70% שיפוי על ההפסד''.

בנוסף אמר אשכנזי כי ''צריך להזרים יותר כסף למובטלים ולעצמאיים שנשארו ללא הכנסה. אני מאמין בחברה הישראלית. מה שהיא צריכה עכשיו זה מנהיגות אחראית, שמשדרת אופק ובעיקר נותנת מענה.
- מנהיגות כזו תרתום את הציבור למאבק בקורונה. לבד לא נוכל לפתור את זה''.