אל על
אל עלצילום: ISTOCK

שני הסכמים שיאפשרו התייעלות בסך עשרות מיליוני דולרים בשנה בחברת אל על, נחתמו לפנות בוקר (רביעי), לאחר מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי.

ההסכמים מהווים צעד משמעותי נוסף להסדרת המתווה להצלת חברת התעופה. הם נחתמו בהמשך להסכמות דומות שאליהן הגיעו הצדדים לפני כשבועיים, באשר לסקטור מנהלי השירות בטיסות והדיילים באל על.

תוקף ההסכמים יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על, וההסכמים יקיפו כ-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה.

על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק אחר - מנגנון פיצויים מוגדלים.

בכל אחד מהמגזרים יינקטו מנגנוני התייעלות בפעילויות הייחודיות להם, כגון מעבר לעבודה דיגיטלית, ייעול הליכי עבודה ועוד.

המהלכים הכלולים בהסכמים יאפשרו לחברה לייעל את פעילות הסקטור המנהלי בהיקף של כ-52 מיליון דולר בשנה, ואת פעילות סקטור התחזוקה בכ-36 מיליון דולר בשנה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת מניות לציבור.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר, "עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל-על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה. יישר כוח לצוות המסור של איגוד עובדי התחבורה, בראשות אבי אדרי, ותודה גם למנכ"ל אל-על ולסמנכ"לית משאבי האנוש, על כך שפעלו לגישור הפערים ולגיבוש ההסכמות בין הצדדים. ההסכמים שחתמנו הלילה מבטאים מנהיגות אחראית ונוטעים תקווה לעתיד בהיר יותר שיחזיר את אל על למעמד של חברה איתנה ומובילה במשק הישראלי".

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הוסיף כי "ההסכם שנחתם הוא צעד נוסף בדרך להבראת אל על. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וליושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי על האחריות והמאמצים הרבים כדי להגיע להסכם. תודה גם ליושב ראש ועד התחזוקה שרון בן יצחק ויתר נציגי התחזוקה וליושב ראש ועד מנהלי ואקדמאים ירון רז והנציגים על העמידה על זכויות העובדים לצד החובה להגן על הבית. תודה לסמנכ"ל משאבי אנוש יהודית גריסרו וצוותה על ההובלה של השיח עם הנציגים וההסתדרות מתוך אחריות ודאגה כנה לשלום החברה ואנשיה".