השר אדלשטיין במסיבת עיתונאים
השר אדלשטיין במסיבת עיתונאיםצילום: יהונתן ולצר / TPS

שר הבריאות יולי אדלשטיין, התייחס הבוקר (רביעי) בראיון בכאן ב' להתפטרותה של ראש היחידה לבריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי.

"אני כשר הבריאות מקבל את ההחלטה. העמדה לפתוח את המשק הייתה נכונה לרגע קבלת ההחלטה. כשהשתנו הנסיבות אולי היו צריכות להשתנות ההחלטות. זה ממש כמו בשדה הקרב. עכשיו אנו לא יכולים לקבל החלטות על ה-15 בספטמבר".

"אני מבין לתחושתה של פרופ' סדצקי, אבל לא איבדנו כיוון והמצפן עדיין עובד. אזרח מהשורה לא אמור לחשוב על הדברים האלה. העניין הזה של תקנות לשעת חירום תקף לשלושה חודשים, והם חלפו. נוצר בלבול בציבור ששומע שהממשלה החליטה משהו".

שר הבריאות הודה כי לא דיבר עם סדצקי מאז הודיעה על התפטרותה, וכשנשאל האם היא צריכה לחזור לתפקידה, "איני יודע מה להשיב. אצטרך לדבר איתה ולהבין את מהות הטענות. אנחנו במצב של קרב ואם מישהו לא יכול להמשיך, המטרה היא לא ללכת אחורה אלא למצוא לו מחליף. אנחנו בודקים מה האפשרויות".

"הנגיף פועל באותה שיטה בשאר המדינות - יש גל שני גם במדינות שפתחו יחד איתנו. אי אפשר להתמהמה בקבלת ההחלטות. אי אפשר לומר שניצחנו. זה לא קורה בשום מקום בעולם. הזהירות צריכה ללוות אותנו. אף מדינה לא ניצחה את הנגיף. ההחלטות שמתקבלות מתאימות את עצמן למה שקורה באותם ימים, ואם לא נשמור על הכללים נישאר עם משק סגור".