יגאל גולד, מנכ"ל הרמב"ם היומייהונתן גוטליב

מחר (חמישי) יסתיים סבב הלימוד השלישי של לימוד פרק הרמב"ם היומי, הכולל 1,000 פרקים ומקיף את כל התורה.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר יגאל גולד, מנכ"ל 'הרמב"ם היומי', על הרעיון מאחורי לימוד שכזה ואיך חוגגים את הסיום הגדול כשמשתולל נגיף הקורונה.

"זה יום מרגש", אמר גולד. " לאחר לימוד של 3 שנים, פרק ביום, אנחנו מסיימים את מחזור הלימוד. זה סבב הלימוד השלישי שאנחנו מסיימים יחד עם אלפי לומדים".

לדבריו, הלימוד מיועד לכולם. "יש לנו מענה לכל מי שליבו חפץ ללמוד רמב"ם", אמר. "הטריגר של הרמב"ם היומי, למעשה, זה להקיף את כל התורה כולה מהתחלה ועד סוף".

"הרמב"ם מלמד אותנו את הכל, מהלכות תפילין ושבת עד להלכות טהרה וקורבנות, הלכות בית המקדש ומלכים. דברים שהם אולי טיפה רחוקים מחיינו, אבל זה דברים שקשורים לקהילה, למרחב, לציבוריות, לכל התורה כולה", הוסיף. "ומי שלומד רמב"ם מההתחלה ועד הסוף, מקף את הכל".

בסיום הסבב הקודם, לפני כשלוש שנים, חגגו יחד אלפי הלומדים באירוע ענק באיצטדיון ארנה בירושלים. "יש לנו מסורת לסיים את הרמב"ם כמו שצריך, כמו שלמה המלך בשעתו", אמר. "עשינו פעם אחת בארנה, פעם בבנייני האומה, אבל לצערנו הגיעה הקורונה לחיינו ונאלצנו להצטמצם".

"ביום חמישי בערב, בסיום פרק הלימוד האחרון, אנחנו עושים אירוע מכובד בהשתתפות הרב שטיינזלנץ והרב סבתו. נשדר את זה בשידור חי מישיבת תקוע", ציין.

גולד קרא לאנשים חדשים להצטרף ללימוד המרב"ם היומי והסביר מה דורש הלימוד. "מי שרוצה להצטרף זה דורש ממנו קודם כל להגיד 'רוצה אני'. זה לימוד שהוא מכובד ורציני, מצד שני זה לימוד די קצר וקולע, אפשר לסיים פרק ברבע שעה עם פירוש הרב שטיינזלץ ותוך שלוש שנים אפשר לסיים ולהקיף את כל התורה בסיפוק רב ובהנאה", כך גולד.