נשיא המדינה עם שגריר יוון
נשיא המדינה עם שגריר יווןצילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירות והשגרירים החדשים של קולומביה, יוון, דנמרק, רומניה וארגנטינה עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל.

לראשונה נערך הטקס כולו באולם בית הנשיא, תחת ההנחיות לאור המאבק בנגיף הקורונה.

עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת המשטרה ולאחר מכן הם סקרו את משמר הכבוד הצה"לי המצומצם בשל המגבלות.

לאחר הגשת כתב ההאמנה לנשיא, חתם כל אחד מהשגרירות והשגרירים בספר האורחים של בית הנשיא ובסיום כל טקס נוגנה "התקווה".

ראשונה להגיש את כתב ההאמנה שלה לנשיא היתה שגרירת קולומביה מרגריטה אליאנה מאנג'רז הררה, כשהיא מלווה בשתי בנותיה. הנשיא ברך אותן עם הגעתן לישראל וציין בהערכה את הקשרים החשובים בין המדינות בנושא המאבק העולמי בטרור. הנשיא ביקש להזמין את ידיד ישראל, נשיא קולומביה, לביקור בירושלים והשגרירה השיבה כי נשיאהּ יענה להזמנה בשמחה.

"יש לנו 63 שנות יחסים דיפלומטיים איתנים. תפקידי לחזק את הידידות הייחודית בין המדינות,״ אמרה שגרירת קולומביה הנכנסת.

לאחר מכן העניק שגריר יוון, פאנאיוטיס נ. סאריס, את כתב ההאמנה שלו לנשיא. "בחודש שעבר אירחנו את ראש ממשלת יוון, ואנו מצפים לארח את נשיאתך בירושלים בעתיד הקרוב," פתח הנשיא ואמר: "הידידות שלנו בנויה על תרבויותינו העתיקות, ועל שיתוף הפעולה הנרחב שלנו, במיוחד בתחום האנרגיה - אבן יסוד לביטחון ויציבות בים התיכון."

הנשיא נזכר בחום בביקורו הממלכתי ביוון ואמר: "זה היה אחד הביקורים האחרונים של נחמה והיא נהנתה מאוד מהאמנות ומהארכיאולוגיה, אלו עזרו לנו להבין יותר את האזור בו אנו חיים." עוד הדגיש הנשיא את ההערכה העמוקה של ישראל למחויבותה של יוון למאבק באנטישמיות ותמיכתה בישראל באיחוד האירופי ובנאט"ו.

השגריר הודה לנשיא ואמר: "ישראל יקרה לנו ואנו משתדלים ככל האפשר לעמוד לצידכם. כדיפלומט ותיק ששירת במדינות שונות, לא חשתי תחושת בית כמו שאני חש מאז שהגעתי כאן לישראל. שיתוף הפעולה בנינו מדהים.״ השגריר הוסיף שהתיירים הישראלים חסרים, וציין את הערכת מדינתו על העבודה המסורה שעושים מדענים ישראלים רבים לטובת המאבק העולמי בנגיף הקורונה.

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגרירת דנמרק אן דורטה ריגלסן, כשהיא מלווה בבתה. הנשיא מסר את איחוליו למלכה שציינה את יום הולדתה ה-80 לאחרונה.

"לנצח נזכור את מעשה ההצלה ההרואית של יהודי דנמרק בתקופת השואה," אמר הנשיא. עוד שיבח הנשיא את מרכז החדשנות שפתחה דנמרק בישראל שיתרום רבות לשיתופי פעולה בין שתי המדינות.

שגרירת דנמרק הודתה לנשיא וציינה: "אני רואה דמיון בין שתי המדינות הקטנות שלנו שמאמינות שהן לא כל כך קטנות. דנמרק שואפת לבנות חברה שמצליחה לתפקד גם בזמני משבר, חברה שפועלת לטובת כל תושביה. אני אשמח לתרום לשיח בין שני העמים שלנו, ולא רק שתי המדינות. אם כן, אצא מכאן עם תחושת סיפוק עמוק."

לאחר מכן העניק שגריר רומניה, ראדו יואניד, את כתב ההאמנה שלו לנשיא. וכי השגריר שימש כאחד החוקרים הבכירים במוזיאון השואה בוושינגטון ופועלו למען המאבק באנטישמיות ארוך שנים.

לאחר שהודה לנשיא, אמר השגריר כי רומניה גאה לעמוד בחזית המאבק באנטישמיות, וכי הוא בטוח שעבודה משותפת של שתי המדינות יכולה לתרום רבות לעולם.

אחרון הגיש את כתב ההאמנה לנשיא, שגריר ארגנטינה סרחיו דניאל אוריבארי. הנשיא איחל חג עצמאות שמח לארגנטינה המציינת מחר 204 שנות עצמאות וציין את מחויבותה של ארגנטינה למאבק באנטישמיות. הנשיא הדגיש את חשיבותה של ארגנטינה בזירה הבינלאומית, ואת הפוטנציאל הגדול הטמון ביחסים בין שתי המדינות.

השגריר הנכנס הודה לנשיא על דבריו ואמר: "אפעל לחיזוק הקשרים בין המדינות אף יותר מבעבר,״ ומסר דרישת שלום אישית לנשיא מהאפיפיור, איתו נפגש לאחרונה, ומנשיא ארגנטינה.