מפגיני מחאת תעשיית התרבות
מפגיני מחאת תעשיית התרבותצילום: ערוץ 7

הממשלה אישרה אתמול שורת הגבלות נוספת במטרה להיאבק במגפת הקורונה שממשיכה להתפשט במדינה, ביניהן – סגירת מועדונים וברים, צמצום התקהלויות בבתי תפילה ל-20 משתתפים, ובמסעדות? 20 סועדים בשטח סגור ו-30 בשטח פתוח.

היום (רביעי) נסגרו גם אולמות וגני האירועים. יוסי גיספן, מיוצרי השירים הותיקים והמוערכים ביותר בתרבות הישראלית שוחח עם בן כספית ואריה אלדד על המכתב שנשלח לשר התקשורת יועז הנדל ועליו חתומים 200 אמני במה ומוסיקה.

200 אמני במה ומוזיקה חתמו על מכתב לשר התקשורת יועז הנדל בו הם מבקשים להנחות תחנות רדיו וטלוויזיה להתמקד ביצירה ישראלית, לתת מענקים, לייצר ימי שידור בקיץ ולפצות את אנשי התעשייה.

יוסי גיספן ציין כי בכל נושא המוזיקה הישראלית ברדיו, "אנחנו קצת לוקים בחסר ויש מקום לשיפור, מסיבה אחת פשוטה - אין אף מקום בעולם שמשמיעים מוזיקה עברית, ואני לא חושב שאנחנו צריכים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור. יש תחנות מעל ל-50% מוזיקה לועזית, אני מתייחס בעיקר לתחנות הציבוריות. למשל גלגל"צ שיש לה 50% מוזיקה לועזית".

הוא הדגיש כי "לא מדובר בכסף אלא בשפה העברית, בבית שלנו, על זה אנחנו רוצים להגן. כסף זה לא ייתן יותר". הוא הוסיף ואמר כי "אפשר לעזור בדרכים אחרות. אפשר לעודד מופעים יזומים, תמיכה באומנים שלא כולם זוהרים, ולא כולם חיו על שכר גבוה מאוד להופעה. צריך לעזור, גם אומנות זה חלק ממפעל חיים של המדינה הזאת. גם התרבות, הרי אי אפשר לקיים מדינה בלי תרבות". לדעתו, בתקופה האחרונה "נהיה פה כאוס אחד גדול. הכול הפך לבלבול, לא יודע מי נגד מי".

גיספן אמר לסיום: "אני רק מרגיש בבטן ואולי אני טועה, אני מקווה שאתבדה, אבל יש לי הרגשה שאנחנו לפני הפיכה אנרכיסטית שלא הייתה כמוה בארץ מעולם. אני לא מבין את הדבר הזה שהממשלה אישרה תקציב של מאה מיליארד ורק חלק קטן מזה עבר לציבור. הציבור צועק הצילו, אבל הצילו עצבני. כרגע היא אמנם צעקה שקטה אבל יש צעקה כואבת שממנה עולה, כאילו, 'די'. נמאס לציבור להפגין עם שלטים מול הבית של שר כזה או אחר, אלא ההפגנות רוצות לעלות שלב ואלה הקולות שאני שומע וזה מאוד מלחיץ אותי".