הופלה ההצעה להקמת ועדת לחקירת ניגודי העניינים של השופטיםערוץ כנסת

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מסביר הערב (רביעי) כיצד נפלה הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה לניגוד העניינים של השופטים, חרף טענתו שמפלגתו וראש הממשלה עצמו תמכו בה.

"אנחנו לא ידענו שנהיה בסיטואציה הזו שנקלענו אליה היום", אמר ח"כ זוהר לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו ב'גלי צה"ל'.

"לא ידענו שהאירוע הזה יתגלגל למקום שהוא התגלגל", הוסיף. "היינו בעד ההצעה. אני לאורך כל היום דיברתי עם ראש הממשלה וראש הממשלה ביקש ממני, הוא אמר לי 'מיקי, אנחנו בעד ההצעה, אני מבקש ממך לסייע להצעה הזאת לעבור'".

ח"כ זוהר תירץ, "ההצעה נפלה לא בגלל שאנחנו לא רצינו, אלא בגלל שלא נמצא לה רוב בכנסת. שניים בחרו להיעדר מההצבעה, שניים אחרים היו בבידוד, מעבר לזה היו עוד אנשים שלא הצביעו מסיבות כאלה ואחרות, חלקם מחשש לניגוד עניינים".

לדבריו, "ראש הממשלה נתניהו, ואני אומר את זה בצורה ברורה, ביקש ממני כל היום להעביר את זה, הוא דרש להעביר את זה. אני אתמול קיזזתי את נתניהו משום שיש לו יום טיפול בקורונה. מבוקר עד ערב הקורונה על הכתפיים שלו. כשהוא זיהה שאנחנו צריכים כל קול הוא אמר לי 'אני מגיע', אבל זה היה כבר מאוחר מידי".

בנוסף, "היינו בטוחים שישראל ביתנו תצביע בעד. היינו בטוחים שיהיה לזה רוב. ברגע שראש הממשלה ראה שזה עומד ליפול הוא רצה להגיע להצבעה אבל הוא לא הספיק להגיע להצבעה. מירי רגב איחרה את ההצבעה בשנייה האחרונה".

לשאלת המראיין מדוע לא ינסה ח"כ זוהר להעביר את החוק שוב, ענה: "אם הנושא הזה יעלה שוב ואנחנו נצטרך לקבל החלטה שאנחנו מצביעים בעד ההחלטה הזאת - זה אומר בחירות. כל היום הזה, התחבטנו מה לעשות משום שהעניין הזה הוא זורם בעורקינו".

"רצינו להעביר את זה וניסינו להעביר את זה", אמר. "אני אומר בצורה ברורה, אנחנו התחבטנו בעניין הזה משום שידענו שההצבעה הזאת עלולה לגרור אותנו לבחירות. הלכה למעשה הצבענו בעד למרות המחיר, משום שאמרנו שלא נבגוד במצביעים שלנו".