Aryeh Deri אריה דרעי
Aryeh Deri אריה דרעיYonatan Sindel/Flash90

זעם במפלגות החרדיות על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצבעה שהפילה את הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי עניינים אצל שופטי העליון.

כמה דקות לפני ההצבעה במליאה טלפן שר הפנים אריה דרעי לראש הממשלה נתניהו וקיים עמו שיחה קשה.

"אתה פוגע באמון שלי מול אנשי כחול לבן. אתה מוביל אותנו לבחירות בתקופה כל כך קשה שבה יש מיליון מובטלים", אמר דרעי במהלך השיחה ואף סיים אותה בטריקת השפופרת.

הופלה ההצעה להקמת ועדת לחקירת ניגודי העניינים של השופטיםערוץ כנסת

גם ביהדות התורה כעסו על התנהלות הליכוד. לאורך היום פעל ח"כ ישראל אייכלר באופן אינטנסיבי בקרב חבריו כדי לאפשר חופש הצבעה ונציגי הליכוד אף נשלחו לשוחח עם ח"כ משה גפני.

לאחר ההצבעה, כשגפני גילה שבכירים בליכוד נעדרו ממנה, הוא זעם ואמר למקורביו כי הוא מתכוון לבוא חשבון עם ראש הממשלה על התנהגותו הלא הוגנת כלפי מפלגת יהדות התורה.

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מתח היום ביקורת על התנהלות הממשלה במאבק נגד הקורונה. "ההתמודדות עם הקורונה הביאה לגיבושה של הסכמה פוליטית, ובך היא חשפה מידה משמעותית של אחריות ציבורית. עם זאת, עד לרגעים אלו מדינת ישראל לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף. אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה ואת השיח מול הציבור ועם הציבור".

ח"כ זוהר טען בריאיון לגל"צ שהביקורת של הנשיא הגיעה בעקבות הצעת החוק להקמת ועדת חקירה לשופטי העליון, שאותה ניסה ריבלין לבלום: "הוא ניסה לעשות הכל כדי לבלום את ההצעה הזו ולא הצליח. הוא מנסה להעניש אותנו. הוא עושה את זה בכוונה כדי לפגוע בראש הממשלה".

בבית הנשיא הגיבו: "דבריו של ח"כ זוהר הם שקר וכזב ואנו דורשים את התנצלותו המיידית וחזרתו מהם. נדגיש, לנשיא לא היה שום קשר לפעילות הכנסת הנוגעת לוועדת החקירה הפרלמנטרית בעניין השופטים. עצוב כל כך שבימים אלה מתמודד נבחר ציבור עם ביקורת בונה וממלכתית באופן שיקרי, נמוך וחסר עכבות שכזה. יתכבד ח"כ זוהר ויפנה לעסוק בצרכי הציבור בשעה קשה זו".