פרופ' חזי לוי
פרופ' חזי לויצילום: Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי, אומר הבוקר (חמישי) כי ייתכן וחובת הבידוד אחרי מגע עם אדם שנדבק בנגיף קורונה תרד מ-14 ימים.

"יתכן שחובת הבידוד תעמוד סביב עשרה ימים. אנחנו בשלבים אחרונים של הבדיקה כדי להחיל זאת הלכה למעשה", אמר לוי בראיון לגלי צה"ל.

הוא התייחס להליכים לקראת מינוי מנהל המאבק בקורונה. "מקווה ששילוב הידיים יניב את הפירות כדי שכל גוף יעסוק באשר נדרש לאזרח, תחת גוף מרכזי אחד. יש כמה מועמדים, שהנבחר מהם ינהל את האופרציה עם משרדים אחרים".

פרופ' לוי סיפר על ההיערכות של משרד הבריאות לקראת החורף. "אנחנו עושים מאמצים רבים - גלויים ולא גלויים - כדי להכפיל את מספר החיסונים בישראל. רכשנו יותר מ-2.5 מיליון ואנו מאמינים שנרכוש עוד. הבעיה אינה תקציבית".

עם זאת, בעיתון 'ישראל היום' פורסם כי תוצאותיהן של מאות בדיקות קורונה שנלקחו בבתי האבות מתעכבות מדי יום, ובשל כך מתקשים המוסדות להילחם באופן יעיל בהתפרצויות.

חלק מהעיכובים קשורים למעבדת MyHeritage המבצעת את הבדיקות שנעשות בבתי האבות, וחלקם קשורים לעבודת משרד הבריאות ולשרשרת הדיווח הארוכה מהמעבדות, למשרד, למוקד "מגן אבות ואמהות" ולבתי האבות עצמם.

כך, למשל, בבית האבות "נאות מרגוע" ברמלה מתמודדים עם טיפול ב-22 נדבקים. ביום שישי נלקחו בדיקות מטוש מדיירים ומאנשי צוות, אך עד אתמול (רביעי) לא התקבלו תוצאות, וביום שלישי הוזמן למקום צוות מד"א לקחת דגימות חוזרות לאור העיכוב. בינתיים פונו דיירים עם תסמיני חום לבתי חולים, שם אובחנו בבדיקות מהירות כחיוביים לקורונה.

בימים האחרונים פנו בבית האבות שוב ושוב לחמ"ל קורונה במשרד הבריאות, לרופא ולגריאטר המחוזי בבקשה לזרז את תוצאות הבדיקות, אך אלו לא הגיעו.

ב"נאות מרגוע" תוקפים את התנהלות מערך הבדיקות הלאומי, ואומרים כי לו היו מתקבלות תוצאות מהירות יותר ניתן היה לתת מענה רפואי טוב יותר לאותם דיירים שאובחנו כחיוביים.