הביקור במרכז האקדמי לב
הביקור במרכז האקדמי לבצילום: מיכאל ארנבורג

השר להשכלה גבוהה חה"כ זאב אלקין, יו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ ומ"מ מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה מיכל נוימן ביקרו אתמול (רביעי) במרכז האקדמי לב בירושלים.

את המבקרים ליוו נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק וסגן נשיא המרכז סטיוארט הרשקוביץ, ובמהלכו דנו הצדדים בחשיבות קידום הקמת קמפוס הנשים החדש של המרכז.

השר אלקין ציין, "המרכז האקדמי לב במשך שנים תורם תרומה יחודית למשק הישראלי. הקמת קמפוס טל החדש תסייע להמשך התפתחותו של מוסד שהעמיד אלפי בוגרים ובוגרות שתורמים לביטחון לכלכלה, להייטק ולמערכת הבריאות של ישראל".

"למרכז האקדמי לב יש יכולת ייחודית לשלב אוכלוסיות שלא היו יכולים למצוא מקום במוסדות האקדמיים זאת הודות לייחודיות הבאה לידי ביטוי גם בשילוב לימודי קודש ולימודים אקדמאים. הוא היום אחד ממוסדות המצליחים ביותר והמובילים בשילוב הציבור החרדי באקדמיה ויכול לשמש מודל גם עבור מוסדות אחרים", הוסיף אלקין.

במרכז האקדמי לב בירושלים לומדים כ-4500 סטודנטים וסטודנטיות דתיים וחרדים, כאשר קמפוס טל של המרכז בו לומדות נשים דתיות וחרדיות, הינו המוסד האקדמי בו קיים הריכוז הגדול ביותר בישראל של סטודנטיות הלומדות את מקצועות ההנדסה והטכנולוגיה.

בהשוואה ארצית 20% מכלל הסטודנטיות בישראל שלומדות לתואר במדעי המחשב מגיעות מהמרכז האקדמי לב, ולמעלה ממחצית (53%) מכלל הסטודנטים בחוג למדעי המחשב במרכז אקדמי לב הן סטודנטיות, מספר הגבוה ב-18% בממוצע משאר המוסדות האקדמיים בישראל.

פרופ' חיים סוקניק, נשיא המרכז האקדמי לב, ציין "המרכז האקדמי לב, ובתוכו קמפוס טל, ידועים בשל מצוינותם האקדמית בדגש על מקצועות ההייטק והסיעוד, דבר התורם לגידול השנתי במספר הסטודנטים. גורם נוסף המשפיע על צמיחת המוסד, הן במספר הסטודנטים והן בתשתיות, הוא החיבור בין האקדמיה לצרכי שוק העבודה. בנוסף, בשנים האחרונות נפתחו מספר מסלולים חדשים לתואר שני. הקמת קמפוס טל החדש תאפשר למרכז האקדמי לב להמשיך להתפתח ולהעמיד בוגרות ובוגרים התורמים לכלכלת המדינה. אני מודה לידידי השר זאב אלקין על תמיכתו הרבה במהלך".

פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר ות"ת, הוסיפה "למרכז האקדמי לב תפקיד מוביל בהנגשת ההשכלה הגבוהה באזור ירושלים. אני מברכת על הפעילות הברוכה במוסד שמאפשרת לכל רבדי החברה הישראלית לרכוש השכלה גבוהה במקצועות ההנדסה וההייטק כמו גם הבריאות לטובתם ורווחתם האישית ופיתוח המשק הישראלי".