בצלאל סמוטריץ/
בצלאל סמוטריץ/צילום: חזקי ברוך

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה היום (חמישי) לראש הממשלה נתניהו ולשר לביטחון הפנים אוחנה בבקשה דחופה להורות על המשך הנטיעות של קק"ל באדמות המדינה בנגב, מבלי להיכנע לאיומי הבדווים ולחולשתו של השר עמיר פרץ.

במכתבו ציין סמוטריץ', "בשנה האחרונה מבצעת הקק"ל נטיעת עצים על ידי לאורך נחל יתיר במטרה לשמור על אדמות המדינה מפני השתלטות בלתי חוקית. תוכנית הנטיעה הינה בסדר גודל של כ-10,000 דונם על אדמות מדינה. זהו מעשה ציוני חשוב מאין כמוהו".

לדבריו, "נכון להיום, נטעו קק"ל כ-4,500 דונם, אולם לאחרונה כשהתקרבו הנטיעות לשטח עליו יש לכאורה תביעות בעלות, התבקשו קק"ל על ידי המשטרה לעצור למספר ימים את הנטיעות באזור זה על מנת לבדוק העניין עם התושבים".

"הקרן הקיימת לישראל החליטה להמשיך בנטיעות בהתאם לפרויקט על קרקע מדינה סמוכה באזור הנקרא חירבת אל ווטאן (בסמוך לאום בטין) אולם גם שם נאלצו להפסיק ונמסר להם על ידי המשטרה כי לא יקבלו סיוע אבטחתי של המשטרה (בעקבות פניית רשות הבדואים בהוראת השר ככל הנראה)", הוסיף סמוטריץ'.

"כנראה שהמשפחות הבדואיות אבו רקייק, אל נבארי, ואבו עסא אשר מנהלות את המאבק על השטח ראו כי טוב, וכי בכל מקום בו הם יאיימו, יוכלו לעצור את העבודות, החליטו שגם בשטח החדש הנטיעות לא לטעמן ואיימו לעורר מהומות ולהפגין (ככל הידוע אף הקימו אוהל מחאה במקום)", טען יו"ר האיחוד הלאומי.

"לצערי, ואף טענתי זאת לא פעם במהלך שיחות עם ראש הממשלה להקמת ממשלה עם ח"כ גנץ ומפלגת העבודה, הפקרת הרשות להסדרת הבדואים בידי השר עמיר פרץ, תביא איתה הפקרה וכניעה של ממשלת ישראל לכל לחץ מהמשפחות הבדואיות. ואשר יגורנו בא לנו. השר עמיר פרץ הנחה את ראש הרשות להסדרת הבדואים בנגב לפנות אל המשטרה ולדרוש את עצירת אבטחת הפרויקט דבר שיביא לעצירת הנטיעות בטענה שמבקש לקיים מו"מ עם התושבים על הסדרה, הפסקת הנטיעות אפילו לתקופה קצרה תעצור את הפרויקט לחלוטין", הזהיר.

"אני פונה אליך כשר האחראי על המשטרה, להורות למשטרה לא להיכנע לאיומים ולבקשות של הרשות ולהודיע לקק"ל עוד היום על המשך אבטחת הנטיעות כמתוכנן", חתם סמוטריץ' את מכתבו לשר אוחנה.