חסיד ברסלב
חסיד ברסלבערוץ 7

שרון תל-צור (שלצר), חסיד ברסלב המוכר במשך שנים כאחד מתלמידיו הקרובים של הרב ישראל דב אודסר זצ"ל, פנה הבוקר (חמישי) אל ראש הממשלה והשרים בבקשה להעלות לישראל את עצמותיו של רבי נחמן מברסלב.

תל צור מייצג עמותה הנקראת "הוועד להבאת רבי נחמן לקבורה בישראל", הפועלת בעשור האחרון להעתיק את קברו של הצדיק החסידי מאומן שבאוקראינה לישראל.

לדבריו, הדחיפות כעת היא שככל הנראה מגפת הקורונה לא תאפשר את הרכבת האווירית היוצאת מדי שנה לקברו של רבי נחמן באומן לראש השנה, ודבר זה יגרום לקונצנזוס רחב להעלאת העצמות כעת.

במכתב שנשלח למשרד החוץ, שר הדתות ומשרד ראש הממשלה, נכתב: "רבי נחמן מברסלב זכותו תגן עלינו, היה מנהיג, רועה את עמו, שחולל מהפך בקרב עם ישראל ותיקן נפשותיהם, עודד את רוחם, והביא מזור לנפשם. לכולי עלמא ידועה חיבתו ואהבתו הרבה של רבי נחמן לארץ ישראל".

במכתב מובאים ציטוטים מפיו של רבי נחמן, המעידים כי רצונו האמיתי היה להיקבר בארץ ישראל, וכי שהותו בקבילת ברסלב שבאומן היא זמנית בלבד. כך למשל נכתב בחיי מוהר"ן: "אָמַר: הַמָּקוֹם שֶׁלִּי הוּא רַק אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל מַה שֶּׁאֲנִי נוֹסֵעַ אֲנִי נוֹסֵעַ רַק לְאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל וּלְפִי שָׁעָה אֲנִי רוֹעֶה בִּבְּרֶסְלַב וְכַיּוֹצֵא" (חיי מוהר"ן נסיעתו לנאווריטש, לזאסלאב, לדובנא ולבראד קנו).