טראמפ
טראמפReuters

בית המשפט העליון בארה"ב קבע היום (חמישי) כי הנשיא דונלד טראמפ אינו זכאי לחסינות מפני חשיפת החזרי המס והדוחות הכספיים שלו, וייאלץ להעביר אותם לידי התביעה בניו יורק כחלק מחקירה על הטבות מס ותשלומי דמי שתיקה למתלוננות נגדו.

בפסיקה שהתקבלה בקוב של 7 תומכים מול 2 מתנגדים, קבעו השופטים כי "הנשיא אינו חסין באופן מוחלט מפני זימונים פליליים הדורשים את מסמכיו הפרטיים ואינו זכאי לסטנדרט מוגבר של צורך בהם".

למרות זאת, השופטים פסקו כי טראמפ לא ייאלץ לחשוף את מסמכיו הכספיים בפני הקונגרס, למרות הדרישה של ועדות חקירה של הקונגרס להעביר לידיהם את המסמכים.

השופטים קבעו כי הנושא יועבר לערכאה נמוכה יותר. הפסיקה הזו מהווה ניצחון עבור טראמפ, שהתנגד בתוקף לחשוף את החזרי המס שלו בפני הקונגרס וטען כי מדובר ברדיפה פוליטית וכי כנשיא שמורה לו הזכות לסודיות.

עורך דינו של טראמפ, ג'יי סקולוב, אמר לאחר הפסיקה כי "אנו שמחים כי בהחלטות שהתקבלו היום בית המשפט העליון חסם באופן זמני הן את התובעים בקונגרס והן את תובעי ניו יורק. נמשיך כעת להעלות סוגיות חוקתיות ומשפטיות נוספות בערכאות הנמוכות יותר".

הנשיא עצמו פירסם ציוצים טוויטר בהם תקף את ה"רדיפה הפוליטית" המתנהלת אחריו, לדבריו. "בית המשפט העליון מחזיר את התיק לבית משפט נמוך יותר בנוגע לטיעונים להמשך. זאת תביעה פוליטית. ניצחתי את ציד המכשפות מולר ואחרים, ועכשיו אני צריך להמשיך להילחם בניו יורק מושחתת פוליטית. לא הוגן כלפי הנשיאות או הממשל הזה", צייץ טראמפ.