זירת השריפה בפיניקס, אריזונה
זירת השריפה בפיניקס, אריזונהצילום: רויטרס

פיליפ בלנקס ביצע הרבה תפיסות על מגרש הפוטבול האמריקאי במהלך השנים בהן שיחק בקולג', אבל את התפיסה האחרונה הוא לא ישכח כל חייו.

בלנקס שמע צעקות מהרחוב סמוך לבניין בו הוא גר, וכאשר חשב כי ישנה קטטה או אירוע אחר הוא יצא החוצה יחף על מנת לראות מה מתרחש. אז הוא הבחין בעשן שעולה מאחת הדירות ובכוחות כיבוי אש שהוזעקו למקום בעקבות שריפה שפרצה בבניין הסמוך.

בסרטון וידאו שהפך בינתיים לויראלי נראה בלנקס כאשר הוא מצליח לתפוס בשתי ידיו ילד בן 3 שנזרק ממרפסת אחת הדירות הבוערות, ומציל בכך את חייו.

"זה היה אינסטינקט. לא היו הרבה מחשבות. פשוט הגבתי. פשוט עשיתי את זה. הילד הסתובב באוויר כמו מדחף. פשוט עשיתי כמיטב יכולתי. הראש שלו נחת בצורה מושלמת על המרפק שלי, הקרסול שלו התפתל כשירדתי מעט. הבחור שהיה איתי שם, נראה היה שהוא לא הולך לתפוס את הילד, ובגלל זה נכנסתי לתמונה. רק רציתי לתפוס טוב יותר", סיפר בלנקס לתקשורת המקומית.

ממשטרת פיניקס נמסר כי שני הילדים שחולצו מהדירה סובלים מכוויות קשות אך לא מסכנות חיים. אם הילדים, בת 30, נספתה בשריפה, ואביהם היה בעבודה כשהלהבות פרצו. הסיבה לשריפה עדיין נחקרת.

בלנקס בן ה-28, שהפך לגיבור לאחר הסרטון שתיעד אותו מצליח לתפוס את הילד הקטן שהושלך מהמרפסת, סיפר כי שירת בעבר במארינס "וחונך תמיד לעזור לאחרים", כלשונו. "אני יודע לתפוס. למדתי לתפוס כדור פוטבול, אז אתן קצת קרדיט לפוטבול", אמר בלנקס.