בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

מזה כחצי שנה העולם כולו נאבק למגר את נגיף קורונה שממשיך להתפשט במהירות ולגבות חיי אדם רבים.

ישראל נמצאת כעת בעיצומו של מה שמסתמן כגל שני, והמדינה שהייתה ממובילות המאבק העולמי, הפכה ל'מדינה אדומה', כניסת אזרחים ישראליים לאירופה נאסרה, חוסר הוודאות גדל וגדל והמשבר הכלכלי הקשה ביותר שידעה המדינה רק בראשיתו.

מסקר שביצע פרופ' יצחק כ"ץ ממכון 'מאגר מוחות', עולה כי בסוגיית חוות הדעת של הנשאלים אודות תפקודו של נתניהו במשבר הכלכלי שפרץ בעקבות מגפת הקורונה, מקבל ראש הממשלה ציון נכשל.

67% מהנשאלים העניקו לו ציון גרוע, עליה של 7% מסקר שנערך בחודש אפריל. 15% העניקו לו ציון בינוני, ירידה מהסקר הקודם ב-3%. 18% בלבד סבורים כי מגיע לנתניהו ציון טוב, זאת בעוד בחודש אפריל 22% סברו כך. הציון הממוצע, בסולם של 5-1, עמד על 2.07 בלבד. כלומר, הציבור כפי שמשתקף בסקר חש כי ראש הממשלה נתניהו נכשל בטיפול במשבר הכלכלי.

גם בשאלת שביעות הרצון מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה הבריאותי, הנשאלים העניקו לראש הממשלה ציון נכשל. זאת למרות שבסקר הקודם שבוצע באפריל זכה נתניהו לציון 'טוב'.

עוד עולה מהסקר כי 44% סבורים שניהולו של נתניהו בפן הבריאותי גרוע, מדובר בעליה של 17% מהסקר הקודם. 11% העניקו לנתניהו ציון בינוני, נתון המעיד על ירידה של 2%. אך הירידה המשמעותית הייתה בקרב הנשאלים שסברו כי נתניהו מתפקד בצורה טובה, כאשר בחודש אפריל הנתון עמד על 60% וכעת על 45% בלבד. הציון הממוצע בסולם של 1-5, עמד על 2.88 ולמעשה מציג באופן מובהק מגמת ירידה לעומת הסקר הקודם בתפיסת הציבור כלפי תפקודו של נתניהו במשבר הבריאותי.