דני דנון באו"ם
דני דנון באו"םצילום: אמיר לוי, פלאש 90

קצרה היריעה מלסכם חמש שנים של פעילות מאומצת שלוותה במאבקים והצלחות למען מדינת ישראל. ברשותכם, אחרוג ממנהגי וארחיב מעט במילים.

בחמש השנים החולפות עבדתי עם צוות מסור, שאיתו פעלתי מסביב לשעון. נלחמנו על צדקת דרכה של ישראל בכל דיון, בכל החלטה ובכל פגישה דיפלומטית.

היו רגעים קשים, אך היו גם רגעים מרגשים ומשמחים. הצלחנו לשמור על האינטרסים הישראלים ולהביא להישגים רבים, שברשותכם אציין רק את חלקם: הייתי לשגריר ישראל הראשון שנבחר לראשות ועדה קבועה באו״ם, ובהמשך כיהנתי כסגן נשיא העצרת הכללית וראש פורום החדשנות, הטכנולוגיה והמדע של האו״ם.

נאבקנו יחד עם ארה״ב והשגרירה ניקי היילי בהסכם הגרעין עם אירן, ופעלנו נגד ההתחמשות והפעילות של ארגוני החיזבאללה והחמאס.

דני דנון בליל סדר עם שגרירי האו"ם
דני דנון בליל סדר עם שגרירי האו"םצילום: משלחת ישראל לאו"ם

נלחמנו בטרור הפלסטיני בזירה המדינית, והבאנו את השכול הישראלי למרכז השיח במועצת הביטחון עם הגעת בני המשפחה של דפנה מאיר הי״ד ואורן אלמוג, ששכל את בני משפחתו במסעדת ״מקסים״. יזמנו משלחות של עשרות שגרירים שביקרו בישראל, וחשפנו אותם לאיומים הסובבים אותנו בכל הגזרות.

לקחנו אותם גם למחנות ההשמדה בפולין והראנו להם את הזוועה האנושית הגדולה בהיסטוריה. הבאנו לאימוץ החלטה ע״י העצרת הכללית המגנה את האנטישמיות, וזאת לצד כינוסים שיזמנו נגד הארגונים הקוראים להחרים את ישראל.

העברנו החלטות ישראליות שעסקו בעידוד השימוש בטכנולוגיות מתקדמות במדינות מתפתחות ובמאבק בהטרדות מיניות במקומות העבודה.

וכן, חשפנו בפני האו״ם גם את היהדות. התחלנו מסורת של ארוחת ליל הסדר והבאנו לכך שהאו״ם הכיר ביום הכיפורים כחג רשמי. ערכנו כנסים לציון הגירוש היהודי ממדינות ערב והבאנו את גיבורי עמנו, ניצולי השואה, לנאום ביום השואה הבינלאומי כדי שישתפו את סיפורם.

חגגנו את ימי העצמאות, חגי ישראל, ציינו את שנת היובל לאיחודה של ירושלים בירתנו ושחזרנו את ההצבעה ההיסטורית בכ״ט בנובמבר במעמד סגן נשיא ארה״ב.

השגריר דני דנון
השגריר דני דנוןצילום: שחר עזרן

חברים, העוינות כלפי ישראל בעולם ובאו״ם עדיין מרימה את ראשה. עם זאת, לאחר חמש שנים כשגריר ישראל, שנפגש ועבד בשיתוף פעולה עם ראשי מדינות, שרים ודיפלומטים, אני יכול להגיד בביטחון כי יש לנו חברים רבים ברחבי העולם.

אני מבקש להודות לצוות המיוחד של שגרירות ישראל באו''ם שהיה איתי בחמש השנים האחרונות, יחד עמדנו במשימה. כבוד גדול היה בעבורי לייצג את מדינת ישראל ואזרחיה מול אומות העולם.

עם חזרתי מהשליחות, כמובן אחרי בידוד, מנוחה וזמן למשפחה המורחבת שהייתה כה חסרה, אמשיך לפעול בגאווה ובנחישות למען המדינה הנפלאה שלנו.

שבת שלום,
דני דנון

דני דנון וניקי היילי
דני דנון וניקי הייליצילום: רויטרס