מיקי זוהר בכנסת, השבוע
מיקי זוהר בכנסת, השבועצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

על פי תוצאות הסקר שביצע פרופ' יצחק כ"ץ מ'מכון מאגר מוחות' ושודר ב-103fm הבוקר (ו') בתוכניתו של ניסים משעל, רובו המכריע של הציבור חש אכזבה רבה כלפי תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במצוקה הכלכלית החמורה בתולדותיה של מדינת ישראל.

עוד נמצא, כי נתניהו אף קיבל ציון רע מאוד מהציבור גם בשל התנהלותו במשבר הקורונה החריף מאין כמותו.

יו"ר הקואליציה ח''כ מיקי זוהר (הליכוד) שוחח עם ניסים משעל ב-103fm והגיב בתחילת דבריו לתוצאות סקר שביעות הרצון מרה"מ: "לא נותנים לנו ימי חסד, כי גם בתקופה הזו שהיא מאוד מאתגרת אז אנשים רוצים פתרונות באופן מיידי ואני מכבד את זה. אני חייב לומר שאתמול רה"מ הציג תוכנית עצומה עם שר האוצר, תוכנית שתיתן מענה למשך שנה לכל אזרחי ישראל כמעט ללא יוצא מהכלל. אני מניח שגם תוך כדי תנועה נצטרך לתקן ולהשלים דברים, אבל הלכה למעשה רה"מ הציג אתמול דבר עצום".

זוהר קרא לציבור הזקוק כל כך לסיוע בימים אלה לחכות יומיים נוספים: "ברגע ששבוע הבא הכספים ייכנסו לחשבונות הבנק של כולם, אני מניח שהרבה מאוד מכעס ומהלחץ ירדו, ואז ייראו שנתנו פתרון מדהים לאזרחי ישראל ביחס למצב הלא קל במדינה ובעולם כולו".

על החלטת נתניהו לבקש דווקא עכשיו החזר מס על הוצאותיו מהמדינה, בימים בהם אחוז האבטלה בישראל גבוה מזה שנים רבות, אמר זוהר: "לא הייתה לו ברירה, הוא גם עצר את המשך הדיון. לא היה מדובר בהחזר המס אלא באי חיוב מס, ואם לא היינו עורכים את הדיון הזה היו נגרעים מחשבון הבנק של רה"מ 600 אלף שקלים. מנעתי ממנו תשלום שהוא לא היה צריך לשלם נקודה. בסופו של יום, כל מה שאותי מעניין וגם הציבור מבין את זה, זה שרה"מ יוכל לתפקד כראוי ושהוא יישאר רה"מ".

בהמשך השיחה, הגיב יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לעוד מהלך שנעשה בעיתוי מעט בעייתי - דרישתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' ימינה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון: "למה השאלה הזאת לא מופנית לבצלאל סמוטריץ' שהביא את ההצעה הזאת דווקא בעת הזו? הוא זה שקבע את העיתוי של הדיון. מה הייתי צריך לעשות, להתעלם מקיום ההצבעה ולא להביע את עמדתי? לא נגררנו, הבענו את עמדתנו כסיעה שחושבת שצריך לתמוך בהצעה הזו ולכן גם הצבענו בעדה. לא זימנו את הדיון או נאבקנו בו, אלא פשוט הצבענו בהתאם לערכים שלנו".

על נפילת ההצעה אמר: "לצערי לא הושג רוב משום שלא היינו ערוכים מספיק להצבעה מאחר ולא ידענו על גודל האירוע. לכן היינו צריכים לקבל החלטות מהירות. נבחרי ציבור חשופים לבדיקות חוזרות ונשנות בענייני ניגוד עניינים. למה ששופטי ביהמ"ש העליון לא יהיו חשופים? אנו חושבים שכל אדם באשר הוא, ולא משנה מי הוא או מה מעמדו, צריך להיות חשוף לביקורת ולבדיקה".

נשיא המדינה מנסה להכות בעוצמה ברה"מ

דרמה פוליטית נוספת נרשמה השבוע, כאשר חבר הכנסת זוהר האשים את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בגין ניסיון השפעה על חברי כנסת להתנגד להמרת ועדת החקירה, כאשר ריבלין הכחיש את המיוחס לו ודרש את התנצלותו של זוהר.

יו"ר הקואליציה התייחס בריאיון שערך עם ניסים משעל לעימות בין השניים והסביר: "קיבלתי החלטה באופן אישי לומר את מה שאמרתי לאור דברים ששמעתי ואינפורמציות שקיבלתי, ואני לא מתכוון לחזור בי. יכול להיות שהטעו אותי או שלא, אבל אין ספק שנשיא המדינה עוין כלפי ממשלת ישראל, פוגע בממשלת ישראל כל הזמן ומנסה להכות בעוצמה בראש ממשלת ישראל. אני לא מתכוון להישאר חייב. הוא כל הזמן אומר את באופן מרומז ואף פעם לא לא בישירות, ואנשים במדינת ישראל מצליחים לקרוא מבין השורות שלו".

ח"כ זוהר התבטא השבוע גם נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט שהיה בקו האש, ואמר בריאיון: "שיגיד תודה שהוא לא פוטר". זוהר הסביר את דבריו שעוררו הדים: "ההתנהלות של היועמ"ש בחקירות רה"מ אינה תקינה, ראש הממשלה לא רוצה להיות במצב בו הוא פוגע אישית במנדלבליט למרות שמנדבליט פגע בו אישית לכן אף אחד לא מפטר אותו. על פניו, ההתנהלות שלו בכל הנושא המשפטי של נתניהו לא צריכה לאפשר לו את המשך תפקידו כיועמ"ש, משום שהוא חטא חטא גדול. יש פה מידע שהציבור צריך לדעת, ושאם הציבור יידע יכול להיות שהוא יחשוב בדיוק כמוני, שלאור הדברים האלה לא בטוח שמנדלבליט צריך להמשיך בתפקידו, אך בדבר הזה מי שמחליט זה לא אני".

בסוף השיחה, הביע זוהר את דעתו על יריבם הפוליטי המושבע של חברי הליכוד שהפך לשותף בממשלה הגדולה בתולדות מדינת ישראל, רה"מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ. באמרה של זוהר כלפי גנץ, הודה כי אינו רוצה באופן חסר תקדים שגנץ יהיו ראש הממשלה הבא של ישראל. מדוע התבטא באופן זה? זוהר השיב: "יש לי רצון עז שבנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה. יש הסכם, ואם וכאשר אנו ניישר את ההדורים עם כחול לבן ונצליח להמשיך לקיים את הקואליציה הזו, אז ההסכם ימומש חד משמעית. אנחנו לא יכולים להיות במצב של מאבק כל הזמן, ואנחנו צריכים להגיע לימים של שקט".

אעשה הכל כדי למנוע את נפילת הממשלה

על ועדת התקציב הצפויה להתקיים בשבוע הבא אמר: "נושא התקציב הוא באמת לא קל, אך אעשה הכל כדי לאחד את השורות ולמנוע נפילה של ממשלה. אני חושב שבעת הזו הממשלה חייבת להימשך משום שהדבר החשובה ביותר כרגע הוא לשמור על צרכי אזרחי ישראל בכל מה שקשור לנושאים הבריאותיים והכלכליים".