אלפים מפגינים בתל אביבאיתן אלחדז/TPS

אלפי בני אדם הגיעו הערב (מוצאי שבת) למחאת בעלי העסקים בעקבות המשבר הכלכלי שהביא נגיף הקורונה בכיכר רבין בתל אביב.

"אנו קוראים לפוליטיקאים להימנע מלהגיע לכיכר הערב, היה להם מספיק זמן לעבוד בשבילנו. המחאה שמתחילה הערב היא לא של הפוליטיקאים, לא של ימין ולא של שמאל היא של העם", מסרו המארגנים.

השחקן גיא לואל, שהתחיל לעבוד כירקן בעקבות סגירת התיאטראות אמר, "עד שהכסף יהיה בחשבון לא אאמין לאף אחד. אנחנו לא מפחדים מהקורונה, אנחנו מפחדים שביבי והממשלה המנותקת שלנו יהרגו אותנו. אנשים מתים מרעב, תתעוררו כבר!"

המחאה בתל אביבאיתן אלחדז/TPS

הנואמת הראשונה בהפגנה תהיה שרונה יצחקי, בעלת עסק בתחום התיירות ואם יחידנית. מיד אחריה תנאם לילי בן שלום, בעלת מסעדת LELA בשוק הכרמל, ולאחר מכן ג'ניה תדמור, אמנית קרקס ומתעמלת אומנותית, שנותרה ללא עבודה מתחילת המשבר.

לאחר מכן ינאם חיים הרשברג, הבעלים של מועדון "מונדו 2000", שעומד לסגור בשל המשבר. אחריו יינאמו השחקנית אביב כרמי, מורת הדרך מורן ויסברג, טכנאי הווידאו גיא פריזמט ומנהל הבמה תומר פיסט. אחריהם ינאמו נהג אוטובוס מוטי זורגר ובעלת חברת ההיסעים רעות גולרוך.

המשטרה מסרה כי "אנו מודעים לרצון המוחים להשמיע את זעקתם ואת כאבם ועל כן, מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה, המשטרה קוראת למשתתפי המחאה להקפיד ולעמוד בתנאים כפי שסוכמו בדגש על שמירת ריחוק ועטיית נשמיות ולזכור שמדובר בהנחיות למען בריאות הציבור שעניינן דיני נפשות".