שוטרי מג"ב בקומי אורי
שוטרי מג"ב בקומי אוריצילום: דוברות יצהר

הנהגת יצהר פרסמה בסוף השבוע האחרון מכתב לתושבים בעקבות פציעתם של שני לוחמי מג"ב במהלך פינוי בגבעת 'קומי אורי'.

הנהגת היישוב יצהר מבקשת להתנער מאותם נערים המתגוררים שם "ללא הליך מסודר של קבלה ליישוב" וכתבה כי נערים אלה "אינם רצויים כאן".

"לצערנו, שוב נחשפנו הלילה למראות לא נעימים של הרס מבנים והפעלת כח רב מצד כוחות הביטחון", נכתב לתושבים.

"מנגד", אמרו בהנהגת יצהר, "לא ניתן להתעלם מהאלימות המופנית כלפי כוחות הביטחון במשך תקופה ארוכה, הכוללת אף פגיעה ברכוש וזריקת אבנים. והשיא - זריקת בקבוק תבערה לפני כמה חודשים. מכלול האירועים שהתרחשו סביב הגבעה הביאו את מערכת הביטחון לנקוט בצעדים הקשים בהם נקטו".

"בלילה האחרון שוב אירע אירוע חמור של זריקת אבנים ופציעתם של שוטרי מג"ב", נכתב."הבהרנו לכל אורך הדרך שלא נוכל לתת גיבוי וסיוע למקום ולמאבק שמתנהל שלא בשיתוף פעולה וגבולות מוסכמים".

הנהגת יצהר הבהירה כי ללא שיתוף פעולה מצד תושבי גבעת 'קומי אורי', הם יאלצו להתנהל לבד מול מערכת הביטחון "ללא גיבוי של מזכירות היישוב".

"עם כל הקושי והכאב במראות של הרס בתים, איננו מוכנים לקבל אלימות כלפי כוחות הביטחון", נכתב. "אנו מיצרים על כך שבמקום שנוכל לעסוק יחד בפיתוח ויישוב הארץ, אנו נגררים שוב ושוב למאבקים מיותרים ואלימים ללא כל תוחלת".

בנוסף ביקשו להבהיר במכתב לתושבים כי "אין מקום למי שאינם תושבי היישוב, ללא הליך מסודר של קבלה ליישוב ומבחינתנו נערים כאלה המסתובבים ברחבי היישוב, אינם רצויים כאן".

שני לוחמי מג"ב נפצעו קל במאחז קומי אורידוברות המשטרה