עליית הרבנים להר הבית
עליית הרבנים להר הביתצילום: חיים קרויזר מטה ארגוני המקדש

כארבעים רבנים עלו הבוקר (ראשון) להר הבית לרגל תחילת ימי בין המצרים ולזכרו של הרב נחום אליעזר רבינוביץ'.

בשל הגבלות משרד הבריאות עלו הרבנים להר בשלוש קבוצות שונות אחת אחרי השנייה, ושמרו על ההר על כלל הנחיות משרד הבריאות.

בין הרבנים שעלו להר: הרב ישראל אריאל, הרב יצחק לוי, הרב יהודה קרויזר, הרב הרב יעקב שמעון, הרב חיים עוזר חייט, הרב יואל אליצור, הרב ברוך כהנא, הרב עזריה אריאל, הרב מבורך טויטו, הרב יאיר פרנק, הרב יצחק יעבץ, הרב אליהו ובר, הרב איתי אליצור, הרב זכריה רבינוביץ', הרב עמיחי שוקרון, הרב אלישע וולפסון, הרב טל שאוליאן, הרב שמעון שורק, הרב דניאל מאייר ועוד.

הרבנים נשאו דברי תורה ואף אמרו קדיש על הר הבית. הם ציינו לטובה את האווירה הרגועה והנינוחה השורה בהר לאורך הסיור וביקשו להודות למארגנים ולמשטרת ישראל על המהפך החיובי בהר הבית בשנים האחרונות.

אסף פריד, ממארגני העלייה, אמר כי רבנים נוספים רצו להצטרף לעלייה הבוקר אך נמנע מהם בשל היותם מבוגרים ובקבוצת סיכון להידבקות בנגיף הקורונה.

הרב ישראל אריאל סיפר על מאורעות וניסי שחרור הר הבית במלחמת ששת הימים שהוא לחם בה ואף בירך ברכת 'שעשה לנו ולאבותינו נס במקום הזה'.

הרב זכריה רבינוביץ, נכדו של הרב נחום אליעזר רבינוביץ', סיפר על הפגישה של סבו עם השר לביטחון פנים בממשלת אהוד ברק שגרמה לו לשנות את דעתו לגבי העלייה להר הבית ולפסוק "עת לעשות לה' הפרו תורתך".

הרב רבינוביץ' עודד עלייה להר אבל זה לא תמיד היה כךחדשות הר הבית

עליית הרבנים היום מצטרפת למכתב הרבנים שפורסם בשבוע שעבר, עליו חתמו כשישים רבנים ובו קראו לעלייה להר הבית בטהרה.

בראש החותמים על הקריאה - הרב נחום אליעזר רבינוביץ' שהספיק לחתום על חידוש הקריאה בטרם נפטר. בנוסף חתמו על הקריאה תלמידים בולטים מתלמידי הרב צבי יהודה הכהן קוק - הרב דב ליאור, הרב צפניה דרורי, הרב ישראל אריאל והרב אליעזר ולדמן.

"'לשכנו תדרשו ובאת שמה' - אחת הדרכים החשובות לדרישת המקדש בימינו היא העלייה להר הבית", כתבו הרבנים. "העלייה להר כהלכה מבטאת יותר מכל את דרישת המקדש, הן באופן אישי והן מבחינת כלל ישראל", הוסיפו. "בנוסף לכך, המקום החשוב ביותר מבחינת מצוות יישוב הארץ וירושתה הוא הר הבית. שומה עלינו לגאול את כל חבלי ארצנו, ובראשם את מקום מקדשנו, ולהשיבם לבעלות ישראל.

"יבורכו העולים להר הבית, אשר בזכותם מתבררת הריבונות שלנו על ההר וממילא על כל ארץ ישראל", כך חתמו הרבנים.

אל קריאת הרבנים צורפה חוברת שערך הרב אלישע וולפסון, מחבר הספר 'הר הבית כהלכה', בה מובאים דבריהם של רבנים רבנים מהדורות האחרונים ביחס לעלייה להר הבית.