בית סוהר גלבוע
בית סוהר גלבועצילום: פלאש 90

מחבל פלסטיני הכלוא בישראל בבית סוהר גלבוע, נדבק בנגיף קורונה. זו הפעם הראשונה מאז התפרצה המגיפה שמחבל הכלוא בישראל נדבק בנגיף.

גורמים פלסטינים טוענים כי המחבל שנדבק הוא כמאל אבו ווער, תושב העיירה הפלסטינית קבטיה הסמוכה לג'נין, בן 46, אשר חולה בסרטן.

אבו ווער, המרצה כמה מאסרי עולם בכלא גלבוע, מאושפז כעת בשל מחלתו בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

אבו ווער, פעיל בכיר בתנזים של הפתח, נתפס על ידי כוחות הביטחון של ישראל בשנת 2003 ונידון לכמה מאסרי עולם בשל מעורבותו במספר פיגועים רצחניים.

בין היתה הוא הודה בהשתתפות בירי ההמוני בקבר יוסף בשכם, ביום בו נהרג שוטר מג"ב, מדחת יוסף, ב-2 באוקטובר 2000. הוא הודה כי ביצע את הירי באמצעות רובה קלצ'ניקוב, ששימש אותו במסגרת שירותו בביטחון הנשיאות של ערפאת.

כמו כן הודה אבו ווער כי היה בין משתתפי פיגוע הירי ב-10 באוקטובר 2000 לעבר קבוצת מטיילים בהר-עיבל. כתוצאה מהירי נרצח הרב בנימין הרלינג ז"ל, תושב קדומים (סבו של דביר שורק הי"ד), ונפצעו ארבעה אזרחים ישראלים נוספים.

במאי 2001 ביצע אבו-וער את רצח ארגנינו אורלנדו, שומר בישוב איתמר. אבו-ווער היה גם מעורב בפיגוע ירי לעבר רכב ישראלי שנסע מכיוון היישוב מגדלים לכיוון צומת תפוח, שבהם נפצעו שני אזרחים ישראלים באורח בינוני עד קשה.

כמו כן היה מעורב ברציחת עליזה מלכה ז"ל ב-9 באוגוסט 2001, כאשר אנשי הפתח ירו לעבר רכב חולף באזור ג'ילבון. באותו אירוע ירי נפצעו שלוש נוסעות.