בעלי המסעדה ועורך הדין שריפי
בעלי המסעדה ועורך הדין שריפיצילום: דוברות

בית משפט השלום בנתניה נמנע מהרשעתו של אביב חיון המכונה "מלך הקוסקוס של ישראל" בעבירות תכנון ובניה.

השופט, עודד מורנו, מבית המשפט השלום בנתניה נמנע ביום שני האחרון מהרשעתו של אביב חיון המכונה "מלך הקוסקוס של ישראל" בעבירות תכנון ובניה, וזאת בשל היותו ללא עבר פלילי ובהליכים לשם הרחבת עסקיו באיחוד האירופאי "על מנת למכור את מרכולתו בה הוא מתמחה".

חיון, בעל מסעדת "הקוסקוס של דליה" בישוב תל- מונד הואשם כי בנה תוספת למסעדה בשטח של 32 מ"ר וגם בנה משטח עשוי דק באותו גודל. יחד עימו הואשמו גם הבעלים של המקרקעין עליהם נבנתה המסעדה.

סנגורם של כלל הנאשמים, עו"ד ד"ר ניסן שריפי, הגיע להסדר טיעון מקל, אשר כונה אף על ידי התובעת בתיק, עו"ד נעמי סיוון, כהסדר טיעון שבמסגרתו התובעת "באה מאוד לקראת הנאשמים".

במסגרת ההסדר הוטל קנס בסך 5,000 ש"ח בלבד על בעלי המקרקעין, ואילו לגבי חיון ביקש ד"ר שריפי שלא להרשיעו שכן הוא "מתכוון לפתוח סניף בכמה מדינות באירופה וגם סניף בניו- יורק". התובעת התנגדה בתוקף לאי הרשעתו של חיון, שכן "אין מדובר במקרה חריג".

כאמור, השופט מורנו קיבל את בקשתו של ד"ר שריפי, למרות התנגדותה של התובעת, וקבע כי "מלך הקוסקוס", החפץ "להפיץ את הבשורה של הקוסקוס בו הוא מתמחה" לא יורשע בדין ורק יתרום סך של 15,000 ש"ח לטובת בית הילדים אמונה ע״ש צבע אלעזרקי מוסד מוכר לילדים בסיכון.