אביה קארה
אביה קארהצילום: אני שולמן

מייסד 'אני שולמן' אביר קארה הציג את גרסתו למה שהתרחש בתוכנית 'אופירה וברקו', כאשר אייל ברקוביץ' דרש ממנו לחשוף את המסרונים שהחליף עם שר האוצר ישראל כ"ץ (הליכוד) במהלך הריאיון.

כמו כן, קארה התייחס לכל הטענות שנשמעו לאחרונה כלפי השולמנים וטען כי הכול שקר. בהמשך, התייחס להפגנה שהתרחשה אמש (ש') בכיכר רבין בתל אביב וטען כי ציבור העצמאיים לא לקח חלק בהתפרעויות האלימות.

אביר קארה, מייסד מחאת 'אני שולמן' של העצמאים בישראל, סיפר כי האירוע החל כאשר הגיע לאולפן התוכנית 'אופירה וברקו', "אחרי זה אני מבין שהם עיתונאים מהסוג הכי גרוע שיכול להיות, הם לא בדקו ולא היו יסודיים מספיק. אני כועס, אנשים שמעל ל-10 חודשים ובתקופה הרעה של הקורונה הצבנו את עצמנו במקום מאוד מנהיגותי ומוביל.כל משפחה שפונה אנחנו דואגים לסלי מזון בסוף השבוע כי הממשלה לא מתפקדת.

''אנחנו דואגים לאנשים, כל מי שלא מקבל מענקים וכל מי ששומע יכול לפנות אלינו, אנחנו דואגים לאנשים לקבל את המענקים דרך מס הכנסה וביטוח לאומי ואתם יכולים להתקשר למנכ"ל ביטוח לאומי והוא יגיד בעצמו שהקים איתנו ועם הצוות קבוצת ווצאפ משותפת".

לדעתו, "היא יכלה לתת סיקור אוהד אם היא לא הייתה עיתונאית גרועה", והדגיש: "אין לי שום יחסים איתה, אני לא מכיר אותה", ותהה: "עם מי אתה רוצה שאסתמס? עם אלקין שר המים? אם העצמאיים יהיו צמאים אסתמס עם אלקין, אם הם צריכים מענקים אני מסתמס עם שר האוצר", ואף טען כי הצהיר על הקשר ההדוק עם שר האוצר "בכל מקום". קארה חשף כי לפני זה התנהל דיון באולפן בו אופירה "אמרה לי שאני סוכן כפול. הנה, עוד שטויות. גם אתמול היו איתי עשרה מאבטחים. אסביר לכם, כולם אצלנו מתנדבים, אם יש למישהו מידע שיש לנו כסף או קיבלנו כסף שיציג - אין לי דוברת, יש לי דובר בהתנדבות. לין, העוזרת שלי, היא עוזרת בהתנדבות ולא נמצאת איתי בכול שעות היום. יש מאחוריי מעל ל-100 איש. זה הוצאת דיבה מה שקרה שם בתוכנית, כי להגיד לי סוכן כפול כראשון הבוגדים אחרי שנה שלמה שאני מתנדב?" אמר בזעם.

לדבריי מייסד 'אני שולמן', המסרון מהשר כ"ץ לא התקבל בעת הקלטת התוכנית, "השר שלח לי הודעה בשעה 11:05 'בוקר טוב', בכלל לא הסתכלתי ותוך כדי השידור נגעתי בטלפון, אני כנראה דפוק , אבל אני רוצה להסביר מה קרה שם. זה חודש שלם של מסכת שקרים שאנחנו מותקפים, שותף אליה איציק אלרוב ממחאת הקוטג' הלא מוצלחת ב-2011. בעניין הזה, לפני חודש פרסמו קטע קצר שהעו"ד שלנו גיל אפרתי שפתח איתנו עמותה לפני כמה חודשים שהוא עו"ד ממשרדו של שימרון, זה לא אותו עו"ד. יש שם גם עו"ד שקוראים לו במקרה באותו שם. מה שקרה זה שמישהו תפס על זה טרמפ, ראה אותנו צוברים כוח, אנחנו מותקפים גם מימין וגם משמאל, פוגעים בנו מכל הכיוונים. במקרה הזה המתקפה היא השתלחות גסה וסתמית, כי אם היו בודקים היו יודעים שזה הסיפור".

"ראש הממשלה אשם ואחראי לכל הטיפול בנגיף הזה"

בהמשך דבריו, התייחס קארה להפגנה שהתרחשה אמש (ש') בכיכר רבין על המשבר הכלכלי הקשה שידעה המדינה מאז נוסדה. לטעמו, "אנשים יודעים לזהות חרטה, מהיום הראשון אני פשוט אומר שאצלנו במדינה לא התעסקו ב-15 שנה האחרונות בחברה או בכלכלה אלא ב-'כן ביבי או לא ביבי'. לכן, במשבר קורונה גדול מתעסקים בכנסת בחצי מיליון שקל של ההטבות או במיליונים שביבי צריך לקבל או לא, ולא מתעסקים במשהו אחר. מה רציתם? בחרתם 'כן ביבי או לא ביבי' ורציתם שהמציאות תשתנה. אם רוצים שהמציאות תשתנה צריך להסביר לאנשים לאן לקחת את זה. אם אנחנו רואים שמתפתחת פה סוג של מחאה חברתית חדשה, חשוב שהפעם נוביל את זה למקום הנכון".

הוא סיפר כי במחאה נכחו כ-70,000, "לצערי היה מאוד קשה לשמור על ההנחיות. בסוף הנגיף הזה הוא נגיף כלכלי, וככל שהבריאות נפגעת כך גם הכלכלה נפגעת, צריך לקחת את זה בחשבון. הגיעו הרבה מאוד אנשים כועסים, בצדק, על ממשלה שלא מטפלת בהם ולא דואגת להם". כמו כן, טען שהתוכנית הכלכלית שהציגו רה"מ נתניהו ושר האוצר כ"ץ "נותנת ודאות לזמן ארוך - זה כבר טוב. תוכנית שמכניסה הרבה מאוד אנשים מתחת למטריה - זה כבר טוב. אבל יש גם חורים שצריך לתקן ואנחנו מתקנים. היום בבוקר אנחנו עובדים באינטנסיביות על כך שאנשים יוכלו לבחור בין השנים 2018 ל-2019, לתת אפשרות לבחור את השנה הטובה יותר".

אך המחאה שהחלה כמחאה לגיטימית ושקטה הפכה בשעות הלילה המאוחרות להפגנה אלימה, על כך אמר קארה: "המחאה שלנו הייתה מכובדת מהיום הראשון, אתמול בערב היו גם גופים אחרים שהשתלבו במחאה. עצמאיים לא מתנהגים בצורה הזאת, עצמאיים הם אנשים מכובדים". כמו כן, התייחס לטענות כי המחאה אורגנה על ידי גורמים 'אנטי ליכודיים', ואמר: "מהיום הראשון התעקשתי לשמור על הדבר הזה מחוץ לפוליטיקה, למרות שאנחנו בקשר עם פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית, לשמור את הדעות שלי חסויות כי זה לא מעניין. הסיפור הוא העצמאיים, ולקדם את כל מה שהם צריכים, שתהיה להם סביבה טובה יותר".

לסיום הדגיש קארה: "אני הצהרתי מעל לכל במה שמעולם לא בחרתי בנתניהו, שאני לא מתומכיו. רה"מ אשם ואחראי לכל הטיפול בנגיף הזה, בין אם היה לטובה או לרעה, חד משמעית. אבל כשאמרתי שמי שאשם זה אנחנו, כי במשך שנים, העצמאיים אני מדבר עלינו העצמאיים, לא יצאנו לרחוב, לא צעקנו כשהוסיפו לנו עוד אגרה ועוד אגרה, לא התאחדנו ולא הלכנו יחד כאיש אחד לדרוש את מה שמגיע לנו".