אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

הקורונה ממשיכה להתפרץ ברחבי העולם. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי ב-24 השעות האחרונות נרשם שיא של מספר הנדבקים ברחבי העולם.

230,370 בני אדם נדבקו בנגיף ביממה האחרונה בלבד, כאשר מספר הנדבקים הגבוה ביותר נרשם בארה"ב, ברזיל, הודו ודרום אפריקה.

בפלורידה, שם נפתח בימים האחרונים פארק השעשועים "דיסני וורלד", נרשם שיא של מספר הנדבקים ליממה שעמד על 15 אלף בני אדם.

השיא הקודם של מספר נדבקים ליממה אחת בלבד ברחבי העולם כולו נרשם בתאריך 10 ביולי ועמד על 228,102 בני אדם. מספר הנפטרים מהנגיף עמד גם היום על 5000 בני אדם, כפי שנרשם בימים האחרונים.

על פי ארגון הבריאות העולמי מספר הנדבקים הכולל בעולם עמד ביום ראשון על מעל 13 מיליון בני אדם, ומספר הקורבנות מאז התפרצות המגיפה עומד על 565 אלף בני אדם.

ביום שישי טענו ראשי ארגון הבריאות העולמי כי "עדיין ניתן להשתלט עם המגיפה אם תתבצע תגובה מהירה ממדינות העולם". אחת המדינות בהן נרשמת התפרצות מחודשת של הנגיף היא לבנון, שם נרשמו 158 מקרי הידבקות ביממה האחרונה. גם במדינות אירופה נרשמת התפרצות מחודשת של הנגיף, מה שמוביל חלק מהמדינות להכריז על צעדי חירום חדשים לאחר שמרבית ההגבלות כבר הוסרו.

בהונגריה הודיעו השלטונות כי יחלקו את המדינה לשלושה אזורים – אדום, צהוב וירוק, על פי מספר הנדבקים וקצת התפשטות המגיפה, ויטילו סגרים ואמצעים למניעת ההתפשטות.

בקרואטיה הודיעו הרשויות על החזרה של חובת חבישת מסיכה בפומבי, כאשר גם חלקים בספרד הושמו מחדש תחת סגר בעקבות התפרצות מחודשת של הנגיף.