אלירן דואיב
אלירן דואיבצילום: פרטי

על פי ההחלטה שעברה בתחילת חודש יוני 2020 הרשות הפלסטינית וארגונים פלסטינים נוספים ימשכו מישראל דלק במע"מ בשיעור אפס עד לסוף שנת 2020 - כך עולה ממכתב ששלח שר האוצר ישראל כץ לח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת.

אלירן דואיב, בעל תחנת דלק מוכרת במפרץ חיפה זועם על הממשלה. תחנת דלק 'אדר' במפרץ חיפה, נפתחה לאחרונה בסערה עם בעלים חדשים שהשקיעו כספים רבים בשיפוץ וניקיון התחנה ומבדיקה שערכנו, מספקת את מחיר הדלק הזולים בחיפה הן בבנזין והן בסולר.

דואיב אומר "כדי להוזיל את מחירי הדלק ללקוחות שלנו אנחנו מורידים את המחיר בצורה משמעותית על חשבון הרווחים של החברה עצמה ופשוט מרתיח אותי שרק אנחנו יודעים להרוויח פחות והמדינה ממשיכה בשלה, נותנת הנחה לפלסטינים אבל לא לתושבי המדינה שלה".

"כ-80% ממחיר הדלק הוא מס בלו ומע"מ שהמדינה גובה לעצמה על חשבון הצרכן", מספר דואיב, “אבל בחודש שעבר ממשלת ישראל אישרה לרשות הפלסטינית את המשך הפטור ממע"מ על הדלק וזו הסיבה ששם, ללא המס הנוסף של הבלו, ליטר בנזין נמכר בשקל וחצי בלבד. זה פשוט מרתיח".

גם היום בתחנת דלק אדר לא נכנעים לתכתיבי השוק ובכל יום בודקים שמחיר הדלק שלהם הוא הזול בצפון אם לא בארץ (מלבד אילת). "שמנו לעצמנו מטרה למכור הרבה מאוד ליטרים עם מרווח שיווק קטן יותר, אם אנחנו שומעים על תחנה שזולה מאיתנו אפילו באגורה, אנו מעדכנים את המחיר", אומר דואיב.

"לאחר שנים בהן הייתה התחנה מוזנחת השקענו מאות אלפי שקלים בשיפוץ ועיצוב התחנה עצמה וגם של חנות הנוחות במקום. אנחנו מספקים חווית תדלוק ללקוח מלבד המחיר הנמוך עם מתדלק צמוד גם בשירות עצמי ללא תוספת תשלום וקפה ומאפה/אייס קפה בחינם בכל תדלוק מעל 30 ליטר ובנוסף הטבות והגרלות לחברי מועדון הלקוחות שלנו".

דואיב שנראה שהשירות והנתינה ללקוחות מאוד חשובה לו מסיים ואומר "אין ספק ששוק הדלק בחיפה הוא האגרסיבי בארץ ומי שרוצה לתדלק בזול צריך לחפש תחנה באזור חיפה".

כחלק מהמאמץ להפוך לתחנה הזולה בצפון, (ליטר בנזין 5.02 ש"ח, ליטר סולר 4.87 ש"ח – נכון ל-6.7.2020) גם חנות הנוחות במקום 'גו מרקט' מעניקה ללקוחות את שלל המוצרים שניתן למצוא בחנות נוחות אבל מבלי לקרוע את הכיס ועם המון הטבות ומבצעים לחברי המועדון.