שוטרי יס"מ ופקחי עיריית ירושלים הגיעו לפנות בוקר (שני) למאהל המחאה של מחאת "הדגלים השחורים" מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, וביצעו במקום פינוי חלקי.

לטענת אנשי המחאה, במקום הופעלה אלימות רבה נגד שוכני המאהל, וכמה מן המפגינים אף נפצעו כתוצאה מאלימות המשטרה ונזקקו לטיפול במקום על ידי מגן דוד אדום.

בתיעוד מהמקום נראה עימות אלים בין שוטרים לבין כמה מהמפגינים, ונשמעות צעקות רמות "יש פה פצוע, יש פה פצוע".

"הבוקר בשעה 05:40 תקפה קבוצה של כ-30 שוטרים, יס"מניקים ופקחי עיריה את המאהל בבלפור ואת המפגינים הנמצאים שם ברשיון", מסרו המארגנים. "מבלי שהזדהו או הציגו צו כלשהו החלו להחרים באלימות רכוש פרטי של המפגינים, ללא צו תפיסה או רישום או הסבר מדוע הרכוש הוחרם. שוטרים ופקחים הסירו שלטים שנתלו על מחסומים בתיאום עם המשטרה אתמול, ופקחים התעמתו עם אזרחים".

"רועי פלג, קצין במילואים ביחידה 669, הותקף על ידי פקח עירוני בסכין לדרמן והפקח גרם לחתכים מדממים בפניו. למפגין אחר שהוכה ככל הנראה נגרם שבר. הפצועים טופלו במקום על ידי צוות מגן דוד", טענו המוחים.

"יודגש כי ההפגנה בבלפור מתקיימת כחוק, ברשיון ובתיאום מלא עם המשטרה. הבנות עם המשטרה הושגו שוב אמש, אך הופרו ברגל גסה הבוקר", הדגישו המארגנים. "עו"ד גונן בן יצחק עותר הבוקר לבית הדין הגבוה לצדק למתן צו דחוף המורה למשטרת ישראל לחדול מתקיפת מפגינים ברשיון".

"רועי פלג ומפגינים נוספים כעת בדרכם למשטרת מוריה להגיש תלונה על תקיפה אלימה בנסיבות מחמירות, גניבת רכוש ומניעת חופש ההפגנה ברשיון", ציינו.

בעיריית ירושלים דוחים את טענות המפגינים, "לאחר פינוי המאחז ברחוב בלפור אמש, שבו המפגינים והקימו אותו מחדש. לכן הבוקר, שוב, פונה משם הציוד שהוצב ללא היתר ופגע בסדר הציבורי, ע"י אגף האכיפה של עיריית ירושלים ומשטרת ישראל".

בעירייה מדגישים כי "כל טענה בדבר שימוש באלימות על ידי אנשי אגף האכיפה כנגד המפגינים, ופגיעה באדם, נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד".

ממשטרת ישראל נמסר, "בעקבות תלונות שהגיעו לעיריית ירושלים מתושבים המתגוררים בסמוך למעון רה"מ, בגין חסימת המדרכה למעבר הולכי רגל באמצעות חפצים שונים והפרעה במקום, אבטחו הבוקר כוחות משטרה את עובדי העירייה בזמן שפינו ציוד מהמקום. המשטרה, מתוקף תפקידה, תמשיך לסייע לפעילות עיריית ירושלים בכל פעילות שתידרש".

באופוזיציה גינו את פינוי המאהל והאשימו את ראש הממשלה נתניהו באחריות לשימוש באלימות. ח"כ משה יעלון מסר, "השר לבטחון נתניהו שיסה שוב הבוקר את שוטרי ירושלים ופקחיה כנגד גיבורי מחאת בלפור. בכח, באלימות, בהפחדה, מבלי להציג צו כחוק, ובהשתוללות שגרמה לפציעת אזרחים ולהרס ציוד, מנסה נתניהו לדכא את המחאה ולבצר את הדיקטטורה. זה לא יעזור לו!".

חברת הכנסת קארין אלהרר גינתה גם היא את התנהלות המשטרה, "הזכות להפגין היא זכות יסוד חוקתית, גם אם ההפגנה היא מול ביתו של ראש הממשלה. בושה וחרפה שבמקום לטפל במצוקות האזרחים, הממשלה מתעסקת בפיזור ברוטאלי של הפגנות".

התנועה לאיכות השלטון תוקפת את פירוק מאהל המחאה בבלפור, "התנהלות משטרת ישראל ופקחי עיריית ירושלים אלימה, בוטה ומיותרת".

"משה ליאון, דורון ידיד ומוטי כהן, עליכם לזכור שתפקידכם הוא לשרת את האזרחים ולאפשר מחאה לגיטימית, ולא את משפחתו של הנאשם בפלילים", הוסיפו בתנועה.

יו"ר התנועה, ד"ר עו"ד אליעד שרגא, התקשר הבוקר לאמיר השכל על מנת להציע לו סיוע משפטי ככל שידרש.